Translate

söndag 14 juli 2013

Turist


Ja, så har man varit "turist" för en dag, eller kväll rättare sagt. 
En kväll i Malmö innan Falsterbo strosandes på gatorna.
Inte min grej det där.
Inte fan vet jag vad man ska titta på när man turistar, fick snegla på dom med kameror vad dom fotade, sedan härmade jag glatt.
Enbart för att glädja (eller reta) er.
Så här kommer några bilder
Ett gammalt hus

Ännu äldre hus

En häst 

Nåt hus "stort"

Sånt man köper som turist

Gammalt?

Hotellet

"Nån" kyrka

Stadsteater mitt i en gränd???? 

Rött hus


Ni ser, hur tråkigt som helst, det blev sängen tidigt på vårt 4-stjärniga hotell.
För att tidigt lördag morgon äta frukost och lasta bilen för slutdestinationen
FALSTERBO!!!
Så härligt med VIP-parkering. 100 m till ingången. 
Tack Henke!!! *tummen upp*
Toppen att springa ut med sina shoppingbagar när det blir för tungt.

Fast nu blev det inte så mycket shoppat..... 
Jösses, måste ni tänka. Nu är Lola redigt sjuk. Inte handlat???

Jo, liiite. men insåg på plats att nackdelen med internethandel är att man är väldigt medveten om vad saker går att få tag på för pris....
Men nååågra saker handlade jag.

Ett Equipekandar till ADHD-Killen, mamma Elvisp har fått hans "gamla".
Men så fult pannband så jag var ju tvungen att inhandla ett blingat sådant.
Ett par ridbyxor slant ner, och en sadelgjord 
(kopia av childericgjorden fast mjukare OCH billigare.)

Trodde jag skulle bli tokig när jag letade träns/kandar. Håller med Monica att det finns inget "perfekt" träns. Alltid är det något som inte är "rätt".
Och jag kan hänga upp mig på kvalitén på lädret på så dyra träns.

Velade länge mellan Equipe och Hervé Godignon. Men tror jag skulle tröttna på dom vita sömmarna efter ett tag. Så det slutade med Equipe.
Hade kunnat söka på nätet efter billigare, men va fan, man lever bara en gång. Plus att jag fick ett sms att våran dressyrsadel är såld.
Hade ju massor av pengar att slösa iväg då ju ;-)

Här kommer lite blingbilder och annat...
Fel märke

Dressyrdagen, härligt väder

Bling

mer bling..

 too much bling
Fast bara för att det kanske skulle reta någon så övervägde jag faktiskt köp en stund...

Katt band hermelinerna

Sasses kandar, pannbandet finns bland blingbilderna.

Hotellet sista natten (blev 2 olika hotell då vi bokade i sista minuten på fredagen, hade bara tänkt oss en övernattning från början) låg/ligger i Trelleborg, mycket mysigare stad, med en jättetrevlig restaurang precis intill hotellet, där satt vi och tittade storögt på alla människor.*Lantisar i stan*
Vi låg på samma ställe förra året, hade till och med samma rum i år :-)
Bra! Då jag inte gillar förändringar.

Nu dags för det tråkiga, packa upp och lägga in, tvätta ja ni vet sånt där som jag är lika bra på som matte....*städa*

Dagens ord:Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka är så fulla av tvivel.


/Lola 

3 kommentarer:

  1. Jag får väl testa att kommentera din blogg, tror felet många gör att de vet inte vilken av de många alternativen man ska välja, jag brukar alltid välja namn bloggadress, har man ingen blogg skriver man inte där. Skönt att slippa de där tråkiga bokstäverna som inte går att läsa. SKÖNT, du har en kul blogg och skriver roligt och lättläst. Lycka till med det framtida bloggandet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) Ja dom där bokstäverna som man aldrig kan tyda är hemska :-(

      Radera