Translate

söndag 21 juli 2013

Trött



Trött ADHD-Kille (och trött Lola)....Börjar längta efter hösten/installningen så hans energi kommer tillbaka. 


Längtar...
Sasse:#Måste vi jobba mamma? Kan vi inte sitta här under korkeken i stället och lukta på blommorna? Eller så kan vi ta en stilla skritt tur. #SNÄLLA!!!

Värmen tar på dom nu, dom förresten den tar väl lika mycket på en annan också. Men jag ska INTE klaga.
Jag verkar ha ett behov av sol och värme??? Nånting är ju fel, så har jag aldrig varit förr. Skydde solen som om jag var en ...en...vampyr...Det är dom som inte gillar sol va? Sprang från den ena skuggan till den andra....

Och nu, sitter timmar i solen och njuter???? 
Hoppas att batterierna hinner laddas innan hösten, har ju fått inse att tröttheten/energilösheten är en del av mig nu. Bara att gilla läget, jag gör det jag orkar och inget mer *punkt*

Har blivit ganska bra på att säga nej, även om jag trillar dit ibland.
I bland så blir det mer än man trodde, som klubbens sommaravslutning till exempel. Den skulle från början bara vara en "myseftermiddag" men blev en ganska stor tillställning. Visst var det kul, men med "ansvaret" för flera av inslagen så blev min stressnivå lite hög.
Jag som förr hade 10 bollar i luften samtidigt klara bara att rulla en boll mellan händerna nu. 
Måste nu helst planera in en aktivitet veckor innan, och då ska det bara vara den aktiviteten den dan. Annars blir det snurr i huvudet (snurrigare är väl bäst att skriva)

Är väl mitt förbannade kontrollbehov som gör det dom gångerna jag inte säger nej. 
"Någon annan" kanske klarar det utmärkt, bara man ger dom chansen...
Går tyvärr efter mottot: Lika bra jag gör det själv, så det blir (riktigt) gjort...
Inte lätt för andra att våga sig fram då och ta tag i nåt då.



Har börjat ångtvätta stallet *VARMT I VÄRMEN*. Man får göra det i etapper för dimman gör att man inte ser, men fan va rent det blir.
Vi har tidigare lånat en men hittade en mindre variant till hyfsat pris så då slog vi till. Skitbra att tvätta transporten med invändigt också.
Skrubba är ett minne blott. Skiten bara rinner av.


Stallet blev aldrig gjort förra året, var ju sjukhusvistelse och ännu värre trötthet som var på tapeten då. Det ska målas i år med.
Och jag SKA rensa ut rejält. Eller ut...det är ju redan ute ur stallet (står i uteboxarna) men jag ska sålla vad som får komma tillbaka in.
Om jag inte använt det på minst 3 år, behöver jag det då?
*Suckar" 3 år....snarare 30 år.....
Insåg just att vi bott här 30 år i oktober.Helt sjukt alltså. Hur kan det stämma, är ju bara 27?

Dagens ord: Man kan inte ändra vindens riktning, men man kan sätta seglen så att man alltid når sitt mål.

 /Lola 




2 kommentarer:

  1. -84 fick jag björn ,hade ni köpt stället redan då?kommer aldrig att glömma lägenheten på sigårdsgatan,den man gick in i men hoppade ut ur pga eran dörrvakt som ni sa bara "gillade att kramas" jo tack 5 meter kram är för mycket bara. Lola man vet aldrig när något behövs,ställ tillbaka igen för om du rensar så är det garanterat det du behöver på måndag.
    Trött bollar i luften _- Du har hittat den berömda väggen som alla vi duktiga flickor hittar,vi som kan själva och fixar och jaa ,ordet nej fanns inte i min ordbok och nu när den är kompletterad med det så verkar det som om omgivningen helt plötsligt inte förstår vad jag menar. Kram på er i sommarhagen ,vila sola och rid på kvällarna istället.Vivvi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 5 meter? Du ska då överdriva, hon var 130 när vi sålde henne. Hon skulle bli "avelsboaorm" hoppas det blev många fina bebisar.
      Jodå, vi hade köpt huset redan då, bodde bara ett halvår på Assberg. Hästarna stog däremot kvar lite längre i Örby, vi var ju tvungna att bygga boxar.

      Ha en go sommar du också :-)

      Radera