Translate

torsdag 18 juli 2013

Godkänd


Jag har blivit godkänd.

Ja, fast det är inte mer spännande än att jag blivit antagen till granskning för annonser på denna sidan.
Lite konstigt kan man tycka, "dom" borde ju gladeligen annonsera så fort dom får chansen .
Men så var inte fallet, men tydligen gick jag igenom första granskningen.
Rätt skrämmande egentligen vilken koll "dom" har på allt som finns på nätet.
Vilket innehåll och hur många som läser....

Tydligen är ni tillräckligt många :-)  *Tummen upp till er*
Notera: Jag får INTE uppmana er att klicka på annonserna när dom kommer, för det är ju det som ger eventuella pengar sedan, antal klick på annonserna alltså. #Harkel...host... fattar ni???#
Kommer kanske också lägga in ett annat annonsformat där jag själv väljer vad som ska visas, lite mer nischat. Mer jobb men då kan man styra det lite mer.
Fast det väntar jag med. Jag har ju SEMESTER!!!
Det måste vara ett omen, jag har ju lite kontrollbehov (bara väldigt lite) även på semestern att kolla mailen, fall i fall något viktigt dyker upp ni vet...
Och nu så har mailsevern lagt av på webbhotellet. Jag kan alltså inte kolla.


Infekterade hästaffärer är inte roliga... båda parter som kastar skit på varandra, andra människor som blandas in, och skitsnack om saker som inte ens är relevanta. Mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Jag hoppas den aktuella situationen löser sig på bästa sätt.

Men summan av det oavsett resultat är att man alltid ska vara misstänksam när man köper häst. *Tyvärr* 
Man ska utgå/veta att personen som säljer bara tar fram dom positiva egenskaperna och döljer dom negativa. (Inte så konstigt, man vill ju få sålt och då gäller det att framhäva fördelarna)
Och det är du som köpare som ska ta reda på det säljaren "glömt" att säga....
Bilda dig en egen uppfattning om hästen, låt den vara som en oskriven bok.

Ordspråket "Man ska inte skåda en given häst i munnen" betyder att man inte ska kritiskt granska en gåva.
Men när du köper häst ska du verkligen göra det!


Panther skådas i munnen




Det där med bloggar, jag läser /följer ett fåtal. Vilka ska jag dela med mig av en annan gång. 

Jag tittar in i en del ibland. Men när man tycker energin är negativ i dom flesta inlägg *Tyck synd om mig* då lämnar jag den bloggen. 
När jag blev sjuk (i kroppen, huvudet var det illa ställt med redan innan) så letade jag bloggar med samma sjukdom som jag har.
Men insåg hur deprimerande det var att läsa om det, så jag la ner.
Inte fan mådde jag bättre av att läsa att någon annan mådde skit.

Nu menar jag inte att jag inte vill läsa om ups and downs i bloggarens liv.
För det vill jag. Inte kul om allt är på topp jämt heller...
För jag kräks över dom där klämkäcka "Livet är toppen" bloggarna där allt är bra/toppen/Dans på rosor för jämnan. *Living in a fantasy world*

Jag delar ju själv med mig av mina dåliga dagar, men hoppas mina bra dagar överväger.
Funderar....Tänk om...ve och fasa... jag har en negativ *energislukarblogg*???
#SkriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiK#


Bloggar som inte det skrivs i, långa perioder utan ett ord. 
För att sedan dyka upp och länka på Facebook: Uppdaterad blogg! Man blir nyfiken, går in och läser och då står det typ: Sorry att jag inte bloggat på länge, i dag har jag badat #slut på blogginlägg....*MORR* 

Varför bloggar man? Ja det vete fan. Nåt måste man ju få ut av det eftersom man sitter här...


Dagens ord:Välsignad är den som är för upptagen för att oroa sig på dagen, och för trött för att oroa sig på natten.

/Lola


2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att det inte är mig du pratar om;) angående hästköpet alltså, eller bloggen också för all del, men å andra sidan så delar jag nog med mig om det mesta ... tyvärr.
    Undrar just om man tjänar något på reklamen, jag klickar aldrig på någon reklam någonstans, har ju själv reklam på min numera men där tjänar man bara in poäng som gör att man kan synas på något ställe en kort stund, vilket jag inte utnyttjat än, men vill nog inte byta ändå och lära mig en ny sida, dessutom ska ju alla dom som läser hitta mig också, kan också vara en fördel.
    Bloggande blir liksom en livsstil, just nu undrar jag om jag ska fortsätta, eller om jag ska bli anonym och leva mitt liv i lugn och ro här borta i skogarna, så slipper jag alla krav från dessa klämkäcka påhejare, men samtidigt så är det roligt att blogga, man släpar med sig kamera och håller utkik efter roliga saker, om jag inte hade bloggen vem ska jag då dela detta med ....

    SvaraRadera
  2. Din blogg är ju en av dom jag älskar att läsa.

    SvaraRadera