Translate

torsdag 11 juli 2013

Avslag


Jag fick avslag på den inlämnade offerten till Elvira Elvisp,
hade nog missat att lämna den i 3 exemplar. (Kanske några dagar för sent också) I varje fall enligt henne.
För den rödhåriga damen var mer en eldsprutande drake i går och förrgår.
*Tillbaka till ruta ett*
Så arg och frustrerad hon kan vara. 
Elvira: Vadå skritta??? När det finns trav och galopp?. Du menar väl inte att JAG ska skritta runt här på en volt? Du är fan i mig inte riktigt klok!
Säger Elvispen Ilsket tuggandes på bettet. Hade hon kunnat ge mig "fulefingret" hade jag haft det precis framför näsan.

Det pyser ur öronen på henne och hon går igenom hela registret på saker man kan göra för att INTE behöva arbeta.
Som om nu skritt kan kallas för arbete....Ja, vi ser olika på saker och ting, det är en sak som är säker.
Så upprörd att hon tvärnitar och slår/gräver med en framhov i marken.
Eller så lägger man in backen, back, back, back,back.....

Som väl är känner jag ju min häst, och det tar några dagar så är hon inom "ramarna" igen. 
Det är ju därför hon blivit en drake, för lite regler och ramar. Några dagar på bete med lite lojt ridande sätter sina spår. *Skyll dig själv Lola*

Lite roligare sysselsättning enligt Elvira

ADHD-Killen och Elvira är så olika, svårt att tro att dom är släkt. 
Jo, en sak har dom gemensamt. Dom är genomsnälla! Sedan att båda har lite olika egenheter gör dom ju bara till dom speciella hästar dom är. Skulle aldrig vilja byta.
Mor och son


"Nya" uteboxar....Nä inte riktigt, men nytt golv i uteboxarna. Så skönt.
Med 2 grävande hästar som vid minsta störning i rutinerna övergår från att vara hästar till att bli grävmaskiner. (insåg att Elvira och ADHD-Killen hade mer gemensamma nämnare)
Halvmeterdjupa hålor med torv/skit/grus i en salig blandning är nu ett minne blott *fanfar*
Kostade lite, men det tjänar vi nog på i minskad strökostnad....
säger hon som precis betalat räkningen på 47 pallar torv....*INTE gratis*

Ombytta roller blir det i dag, ADHD-Killen får bli riden på betet och Draken (Nytt smeknamn) får åka till klubben och jobbas på töm lite.
Båda hästarna ska ju vara "Fit for fight" till vårat Dressyrläger i Augusti.
Elvira ska ridas av en av eleverna och ADHD-Killen och jag passar på att träna för "Den hemliga gästtränaren" som inte är så hemlig längre.
Det är Peter Härnstam som kommer. Ska bli skitkul!
Finns eventuellt någon ledig plats för privatryttare att vara med på hans träning. (man rider två åt gången)
Vi har tyvärr blivit ett ekipage kort på grund av sjukdom.
Hör av er till mig om ni är intresserade.
*Gör en anteckning: Börja kolla på gruppindelningen redan nu Lola!*



Funderar...När folk förändras...(Ni hänger med i svängarna va?)
Förändras dom till den dom egentligen hela tiden varit, men inte visat, eller är förändringen tillfällig, eller en utveckling av den man varit, eller den man alltid velat vara? 
Djupa förvirrade tankar så här på morgonkvisten.

Ah, skit samma, huvudsaken är att man själv är nöjd med hur man är.
Är ju en fördel, inte lätt att 24 timmar om dygnet vara "osams" med sig själv.

Nä, om man skull ta och slita sig härifrån nu.

Ska bara hitta ett passande dagens ord. Inte lätt alla gånger...

Det kommer här: 

Det finns tre sorters ekonomer: 
dom som kan räkna och dom som inte kan det.

Och då måste jag dela med mig hur matte är för mig

/Lola












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar