Translate

torsdag 4 juli 2013

Storköp.....



I dag kommer leveransen.....

Ja, som alla vet så gillar jag ju att handla, särskilt hästrelaterade saker.
Men i detta fallet så är det mindre kul. 
I varjefall för plånboken (eller bankkontot ska man kanske säga,Inte ens jag brukar ha så mycket i plånboken ;-) 

För vad som kommer är.....Torv. *Oh vad kul...eller not*

Och det är inte en pall som kommer, eller 2, eller 3 eller 14 eller..23
utan 47 st!!!!
Allt för att komma ner i pris. *snåljåpen i farten*
Nu behöver vi inte tänka på strö på några år, typ 2-4.

Är väl tur att jag är lika bra på att spara pengar som jag är på att förbruka dom, Hur den ekvationen nu kan gå ihop...
Kanske en gubbe som tjänar bra? Mycket troligt.

Finns som väl är några korvören i plånboken så jag kan ha lite kul på Falsterbo. Trot eller ej, men jag har köpt HOPP-biljetter, 
ja ni läste rätt, HOPP! trodde ni aldrig va?
*Nu fryser nog helvetet till is*
Dressyr på lördag och hopp på söndag.
Tänkte Gubben skulle kunna tycka det va roligt. 
Snäll som han är så har han accepterat att för att få mig hemifrån (om än bara för en natt) så måste det vara hästrelaterat.
Är ju den enda "semesterresa" vi kommer iväg på.

Vad är det som gör att man kan gå varv på varv, timme efter timme, tittandes, klämmandes, kännandes, prutandes (älskar att pruta och förhandla)
på en åker med tält? Jo, hästsaker <3 
Hoppas på bra väder, uppehåll men gärna inte allt för varmt.
För att gå på en åker i hällande ösregn med 1000 andra är mindre kul....

Och nu gör jag som vanligt en 180 graders vändning
Nä inte riktigt, det är fortfarande hästrelaterat.

#Tjabba, här kommer jag, Läget? 


verkar ADHD-Killen säga,*lite tufft tuggandes på ett tuggummi.* 
(eller mer troligt tuggandes på en klocka, tygel, arm eller vad som finns närmast)
lite så där ni vet som dom tuffa killarna som ska verka stencoola.

Får faktiskt sluta kalla honom ADHD-Killen, för han har ändrat sig.
I går när jag red så var det lååång och låååg, självbärig och i balans, utomhus och han tittade inte på något. Han bara "var".
Tror ordet jag söker är: Fokuserad, det ni, det ordet förknippar man inte med Sassenass så ofta.

Och det är nu ni ska påminna mig om att detta sa jag förra sommaren också, för att sedan snabbt ta tillbaka det när hösten kom, (in på box)

Och så hoppar vi igen, ni är rätt vana va?

Bloggen....
För och nackdelar.

Fördelar: man kan spara, lägga in bilder, få lite snyggare utseende....

Nackdelar: Hittar inga smilisar

Det är ensamt (låter väl inte klokt, men det är inte riktigt samma som att skriva på Facebook, där det helt plötsligt kunde dyka upp en röd markering att någon svarat/gillat något...
Fick också lite prestationshicka när jag såg hur många som varit inne och läst mitt första inlägg *Gulp*

Fast det var nog mest massa nyfikna som tittade in.
Men jag tycker det är kul att folk orkar följa mitt ordhopperi.

...Och nu ringde "torvgubben" så gubben drog iväg för att möta upp. och jag borde väl ta tag i mig själv och få nått vettigt gjort.

Ett visdomen ord:
Det är med idéer som med små barn. Man tycker bäst om sina egna. 



9 kommentarer:

  1. men du hade ju en smajlis??

    Vi åker en sväng till Falsterbo oxå, men tis - tors, för sen är det så himla mkt folk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den smajlisen var en inklistrad bild.

      Radera
  2. Varför i hela friden 47 balar och inte 50???? Var förvarar du 47 balar torv, tycker inte jag ser så gott om plats hemma hos dig;)
    När åker ni till Falsterbo, denna eller nästa helg?

    SvaraRadera
  3. Jag har äntligen hittat hit

    Veronica Börjesson

    SvaraRadera
  4. Angelica Axstrin5 juli 2013 kl. 05:48

    Här kommer jag att gå in och läsa då o då. Kul med en blogg "att följa".
    Läste din presentation på högersidan........ EEEUUUUWW! jag kommer aldrig någonsin att kliva i en badtunna, den bild jag fick i huvudet av din text är präntad för evigt.
    Tack för det Lola :) :)
    /Angelica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod, jag bjuder på "badtunnesynen" *kräks*

      Radera