Translate

måndag 8 juli 2013

Betalningsmoral...


Eller brist på betalningsmoral kanske jag ska skriva..

Ja det där med att betala och göra rätt för sig....

Att det ska vara så djävla svårt. Syftar nu inte på dom som "slirar" med en betalning eller två. Det händer oss alla.
Utan dom som trots flertalet påminnelser, skiter i att betala.
Stackars barn säger jag (dom barn vars föräldrar inte betalar) 
Undrar hur föräldrarna lägger fram det för barnet att h*n inte längre har en plats på ridskolan....
(Tillägger:Dom är jättevälkomna tillbaka när skulden är betald)

Det är inte så att jag bara skickar fakturan och sedan sitter och väntar...utan jag är aktiv och kontaktar vederbörande för att kolla om något blivit fel (sånt händer ju). Eller så "haffar" jag dom på plats  för att kolla.
När man då för femtielfte gången hör att #det är betalt nu.../ Banken strulade../mejlet i skräpkorgen.../annan "förklaring".. 
Och det ändå inte kommer några pengar...
Ja, då börjar man undra...
När folk ljuger en rätt upp i ansiktet, fattar inte, hur kan man med???
Ja, vad den personen säger i andra sammanhang litar man ju lika lite på.

Det där med att säga #Jag har inte fått någon faktura är ju också ganska vanligt *ler snett*
Om man beställer en manegehyra (mailar eller sms:ar) så vet man ju att det ska komma en räkning. Eller hur? Så skyll inte på det!

Vi har "några" obetalda manegehyror på klubben. Inga jättebelopp men många bäckar små. Och varför ska en del tro sig stå över andra? *Betalning gäller inte mig*
Ja, dom (manegesmitarna) är också välkomna tillbaka (när skulden är betald)

Tror tyvärr att några av dom fakturorna får man se sig i stjärnorna efter...

Samma sak med "Om du gör det för mig, så fixar jag det åt dig...."
Tjänster och gentjänster, ett mycket bra sätt. *När det funkar*

Men där lär man sig snart att det bara är tomma ord för en del.
Be inte mig om en tjänst igen, om du inte stod för din del av avtalet!

Gnällig idag Lola? Ja, lite... ibland hakar man upp sig på petitesser.



Lillskata:

Många undrar vad som händer.
Inte mycket. Sedan hon och Bosse Pedofil blivit ett par, så blev besöken hos mamma kortare och kortare. 
Bosse gillar inte sin svärmor utan skrek hysteriskt varje gång Lillskata flög till mig. 
#För FAN, är du inte klok! Ska du flyga till en människa??? AKTA DIG!!!!

Jag måste verkligen se ut som svärmor från helvetet för en skata. Stackars Bosse. 
Nu är det ett tag sedan jag såg henne, men då dom är ett par antar jag att dom har fullt upp med att föda upp ett gäng med småskator. *mormor*
Är glad att jag lyckades föda upp henne så hon fick ett liv med de sina :-)
För mig kanske det varit "roligare" med att hon stannat hos oss människor och inte träffat Bosse, men hur roligt hade det varit för henne? Tur att den gamle pedofilen fattade tycke för den ganska omogna Lillskata. Önskar honom all lycka, inte lätt att behaga en bortskämd skata...


    mamma lyft upp, mig, hon är dum :-(


Vimse och Jara är nog glada att hon flyttat, hon var bedrövlig mot dom.


Fri som fågeln!


Nu hoppar jag igen...

Falsterbo närmar sig *Längtar*
Ska leta träns, Gubben (Inte jag, men jag protesterar inte) tycker att ADHD-Killen ska ha ett nytt träns som passar till sadeln.
Kollat runt på nätet, men fan va man är kinkig. Fel pannband/fel tyglar/ fel nosgrimma/ fel bling (ja, det kan faktiskt vara fel bling!) /fel svarta färg? (Svart är väl svart eller?)

Behöver en sadelgjord med. Har en Eric Le Tixerant som jag är nöjd med, men shoppaholic som man är så är man ALLTID i "letanytt" tagen.
Kan ju ha kommit någon helt ny utformning av sadelgjord på marknaden som man vill prova...
Ridbyxor behövs också, då det är mitt enda klädesplagg (nästan) så sliter man ut några om året. (eller ger bort)

Har en svag misstanke om att jag inte kommer att slå förra årets shoppingbag: 
#klippt från min status på facebook:
Tittar ner i shoppingpåsen och räknar i hop helgens köp. Där ligger en Bling-bling hjälm, ridstövlar med lack, sprengersporrar, pikeurridbyxor, jacka, tröja, luddjacka, 2 nagellack, present till Helen, 2 nya mobiler till mig och gubben, jacka till gubben, Ooops råkade visst slinka ner en ny hästtransport med. Vinner nog shoppingligan i år....
Höll på att glömma blingad keps med namn.


*rodnar lite klädsamt av skam*  eller not :-P
Man lever bara en gång.

Snart dags för en tur till betet för att Elvispen ska få sig en omgång. 
Sasse får vila. Han är såååååååååååå trött (enligt honom själv i varjefall)
*gäspar stort*
Han har fått gå ganska mycket sen sadeln blev inriden så han är trött i bakbenen. Så semestern är välförtjänt.

Och nu dagens ord:
Sätt en skurk i rampljuset 
och han kommer att handla som en hederlig man.

/Lola 

2 kommentarer:

  1. Njut av shoppingen det är du värd,skata kommer nog vad det lider för lite backuphjälp. Nej svart är inte bara svart,bäst du köper ett par träns ifall färgen inte är rätt, grimman då? machar den ordentligt? ridbyxor är ett suveränt plagg,alla borde ha minst två par tycker jag. ha det mys i falsterbo men låt bli ostronbaren,hörde att en tallrik där kostar som ett par nya benskydd typ..vivvi &lexxie

    SvaraRadera
  2. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    SvaraRadera