Translate

onsdag 31 juli 2013

Det kom ett brev


Det kom ett brev...
ända från USA. Det var från Google .....

Det var pinkoden till mitt "reklamkonto" så nu är sista steget klart...Så dom vet att jag är jag....vem jag nu annars skulle vara....
Inte lär man bli rik på reklam, men ett tillskott i kassan blir det i varjefall. Ni har klickat hyfsat, "hela" 400:- (efter skatt) kommer sättas in på mitt konto för dom klick som gjorts. *Tackar och bugar*

Har inte orkat ta ta i den andra reklambiten, den kan ge betydligt mer (för mig). För er....ja, risk att hamna i spelträsket kanske. En av dom som betalar rätt bra är ett spelbolag. Kan jag exempelvis få er att registrera er kanske jag får typ 70:-, lyckas jag få er att spela *moa ha ha haaa* så kan det ge mig upp till 1600:-
Får börja med det när mörkret faller och man tillbringar mer tid inne. Man måste jobba med Html-kod när annonserna ska läggas in,och jag är lite ringrostig där.

Mitt förra inlägg om kapade mail....det fortsätter att drösa in mail till mig från många av er (där era mail är kapade). I går 7st. Fick panik en stund själv för helt plötsligt började min telefon låta som en cykelbjällra (eller vad det nu heter) och det stod att den inte kunde logga in för att lösenordet var ändrat på servern.
"Den" bad mig skriva in lösenordet igen. Vilket jag INTE gjorde. Blev misstänksam *bad feeling* och valde att låta telefonen plinga med sin bjällra att den inte kunde logga in...
Snabbt hem till datorn där det gick att logga in???? Bytte snabbt lösenord. Nu ska jag bara komma ihåg det. Haft samma i måååånga år.
Misstänker att det kanske är så man blir hackad, spionprogram på mobilen. Hur många har brytt sig om att installera virus/spamskydd på sin mobil? Inte jag...


Håller ju som sagt på att plocka tillbaka in allt i stallet. I går var det täckena som skulle hängas upp....
Oj...säger ja bara. Var kom alla dom ifrån? Har ändå donerat ett tiotal täcken till klubben....
Kommer ha svårt att försvara eventuella täcksesköp inser jag....
Hänger ganska många på varje hängare, typ 6-7 st eller mer....
Fullt........

"K den Sure" tar det hela med ro, sur som vanligt, och gör sina utfall, därför lite suddig bild..
Stick!


Nam nam...

Investerade i ett slowfeednät när jag var på Ullared och även en stor Horselyx Orginal Horse Lick 5kg.
Så han har sysselsättning.
Slowfeednäten är toppen, du kan knöla ner nästan 2 balar i det, och dom får anstränga sig lite att få tag i det. Tyvärr skulle jag aldrig våga ha ett sånt hos ADHD-Killen...........
Det skulle han ha förstört på två röda sekunder. *Vis av tidigare erfarenheter* 

Sista semesterveckan....fast jag la några timmar igår. Mail som inte kunde vänta och betalningar som laddades hem. Har häcken full ändå nästa vecka.
SISU-listorna ska ju slutrapporteras och det är en hel hög (eller hur man säger nu när dom ligger online)
Har ju dressyrläger fredag till söndag också, går ju nästan alla jobbtimmar bara på det.

Och nu...fortsätta plocka in...

Dagens ord: Det är omöjligt att njuta helt av sysslolösheten om man inte har mycket att göra.

/Lola




3 kommentarer:

  1. Testar från mobilen
    Lola

    SvaraRadera
    Svar
    1. slowfoodnät?lola på svenska kallar vi det hönät kort och gott, har funnits sedan jag gick på ridskola på tidigt 70 tal och jag har minst en bok i boken om halla samt boken om illuster,guldmedalji os fälttävlan där båda stjärnhästarna utfordras med detta paraktiska nät somm håller maten ren samt sysselsätte den mest otåliga varelse av desa ömtåliga fyrbeningar ,för att citera hans gunter winkler så , Inget nytt under solen helt klart. Täcken är ett aber men ibland behövs dom,men lola du lär väl tjejjer och killar om höviskan hoppas jag, den är outstanding på blöta ryggar och länder, ett svetttäcke med hö längs rygg och länd samt ett luftigt bomullstäcke gör susen,torr och bra på ca en timma. Ovärderligt när man som jag lät hästen gå i ur och skur från 8-mörker på kvällen. Jo jag red men ut i hagen åkte dom allihopa efteråt,red ju gärna på morgonen jag.
      Vad skönt att du äntligen tjänar storkovan,hästjobb har ju en fördel för på lönen blir man inte fet i alla fall.Html vad du kan,nu blev jag avundsjuk för jag inser mmer ocj mer att datorn bara är ett nödvändigt ont för mig,köpte min för 6 år sedan och har inte ens bytt,jo jag skaffade nytt tangentbord igår. Spam kapade konton etc etc microsoft har säkerhetshål och apple har tydligen ännu större, känns som om manning och kompani gjorde många en björntjänst med sin verksamhet att sprida orättfärdiga behandlingar,hmm märkligt bara att dom helt plötsligt stannar i kommunistiska länder dom som är så opolitiska .
      Du är illa ute. SEMESTER=vila och rekreation från allt som har med ditt arbete att göra,du kände dig stressad av allt som ska göras när du börjar jobba igen,LOLA du har inte vilat inte kopplat bort du är på väg in i en stallvägg(förut satt du bara i boxväggen).Dressyrläger är roligt njut av det! kramar vivvi b.

      Radera
    2. Inget nytt, men Skillnaden på slowfood och ett vanligt hönät är storleken.
      Finns så stora så man kan få in en rundbal

      Radera