Translate

måndag 22 juli 2013

Pälsglans


Bäst i test

Har provat ett antal pälsglanser genom åren, eller man och svansspray är väl ett mer lämpligt namn. Det är ju där man använder dom....

Jag är inte reklamfinansierad eller något (tyvärr) "vinnaren" får gärna ge ett litet bidrag *Blink-Blink*.

Det är min erfarenhet av dom olika preparaten, du kanske har en annan åsikt, 
och/eller kanske vet ett som slår allt! Tipsa gärna i så fall :-)
Testerna på mina hästar innebär att svansen inte alltid är helt ren. *skäms*
Resultaten kanske blir annorlunda på fullständigt nytvättad svans.

På delad Första plats kommer Equistar & TIB

Ska jag vara riktigt ärlig så är Equistar aningen aniiingen liiite bättre vad det gäller både hur dryg den är och hur lätt det är att borsta ut, men det negativa är att den inte luktar nåt (eller liten tråkig/unken lukt kanske jag ska säga) Positivt är att den finns (just nu) på Ge-Kås = Billig
TIB...ljuvlig lukt och nästan precis lika bra. Rimligt pris även där. 
Priser får ni googla själva, går alltid att hitta fraktfritt m.m.

Som mycket god Tvåa: Carr & Day & Martin Mane & Tale

Luktar gott och har bra utredande effekt, rimligt pris


Resten av märkena lägger jag i fallande ordning, med kanske nån liten kommentar...

Bra, men luktar jättemycket citron *rynkar på näsan*


 
Helt ok


Helt ok


Helt Ok

Ok


Ok

Ok

Efter halva flaskan så var den ok, Odryg men luktar gott.

Tipsa gärna om "SUPERSPRAYEN"



Nu ska jag putsa sadel, Elvira Elvisp har fått gå ett pass i dag. *Svettigt*
Har provat en uppsjö med olika läderprodukter genom åren, men den "Bäst i testen" tar vi en annan gång...

Ännu ett dagens ord: 
Krångla inte till saker genom att komma dragande med fakta.

/Lola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar