Translate

fredag 19 juli 2013

Oförskämt


Ja, plockat ur sin mening så är väl ordet "oförskämt" inget positivt ord, men när man sätter det i den uttalade meningen så blir det tvärt om. 
Ett väldigt bra ord! 
Kom till saken nu tycker ni säkert. Hålla på att skriva om ett ord....

Ja men, jag måste ju hitta en lämplig rubrik som gör er nyfikna och klickar på blogglänken och undrar #Vem har gjort vad nu?
Tji fick ni *räcker ut tungan* Ingen har gjort något (vad jag vet i varjefall)...

Här kommer meningen: Jag måste säga att du ser oförskämt fräsch ut.
Sånt behöver man höra ibland, och jag fick höra det igår. Kändes rätt okej faktiskt. *ler nöjt*
Semestern gör kanske lite nytta ändå, och sedan tackar jag alla högre makter för smink och foundation. Hur skulle man klara sig utan det?
Ju äldre man blir desto längre tid tar det att spackla sig, lager på lager, allt för att dölja....*Fåfäng, jag vet*


Ganska produktiv i går, först ut Elvira Elvisp, som var på lite bättre humör.
Sedan hämtades ADHD-Killen som behövde nya skor....
Ni vet ordspråket: Smedens häst och skomakarns barn har sämsta skorna.
Det stämmer väldigt bra.....*rodnar av skam*
Skodde honom på klubben för att passa på att rida efteråt.
Hade trevligt tjötsällskap under tiden. 
Sasse hade en joggaruntdag. Blir så när det finns folk att prata med plus att jag kommer åt dom där bakbenen mer och mer nu, vilket innebär att han blir trött fort. Så korta intensiva pass blir det. Vill ha en häst som håller.


 Liten plutt
Stor plutt 

Nyfiken plutt...


Hem för att äta, och sen iväg igen. Vart? Till Bosgården naturligtvis...
En kompis som ville ha sällskap/var pratsjuk.
Slutade med att jag red hennes häst en stund också. Rolig häst att rida med ett otroligt huvud/ridbarhet.
Orsaken var att jag ville testa hennes nya sadel. Samma märke men inte samma modell. Himla skillnad....hon ska få prova min...om hon tycker hon har lite stöd...fnissar....


I dag...än så länge ett oskrivet blad. 
Ska sko om Kaggen så mycket vet jag, kort tå med underlättad överrullning är det som gäller. Är väl så han skos (som jag skor dom flesta) i vanliga fall också, men lite tätare mellan gångerna får det bli nu. Smedens häst.....

Undrar hur många bilder jag har på hovar liggandes på den externa hårddisken? Det är rätt så bra att dokumentera saker. Tror jag började med det regelbundet när en bekant köpte häst (som jag skulle sko/verka)och den hade inte den bästa belastningen på sina små hovar. Kände att det där kommer inte sluta bra...vilket det tyvärr inte gjorde :-(

Ska ni köpa häst? Se då för fan till att den har bra hovar. Utan hovar ingen häst.
Och vet ni inte hur man ser det, så be om hjälp/råd. Och glöm inte att fråga HUR den är att sko....*snel hest eller dum hest*

Det är kul att kunna jämföra bilder tagna ett tag efter varandra. Hur en snedbelastad hov efter ett tag blir bättre. Ännu roligare med en fånghov. Där blir ju skillnaden så enorm :-)
Fånghov

Frisk hov

Och nu dags för spackel.....Innan man vågar visa sig ute.
Dagens ord blir: Träffar du någon utan ett leende - Ge honom ditt.

/Lola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar