Translate

fredag 5 juli 2013

Att skiljas från en vän...


Hästar kommer, hästar går...

Nja, inte riktigt sant. Kommer dom till mig så stannar dom kvar.
Tänkte mer på ridskolehästar.
Jag hatar att skiljas från mina arbetskompisar, men samtidigt så vill jag inte att dom ska gå ett helt liv på en ridskola, trötta och håglösa.
Drömmen är ju när någon elev köper loss nån häst.
Så ibland så blir det lite förändringar. (med lite tårar som följd)

Men i stället för att sörja dom hästar som försvunnit, får man glädjas över bekantskapen av dom nya. Står i dagsläget 2 st nya pållar i stallet. 
Välkomna får man väl säga till dom.

Vi får hoppas att dom kommer trivas. För gör dom inte det så stannar dom inte. Hästar är ju som vi, alla är olika. En del trivs och tycker livet leker, och tycker det är kul när det händer saker.
Medan andra tydligt talar om att dom inte gillar att ha flera ryttare på ryggen (inte samtidigt om nu nån tror det). Dom kanske inte gillar "spring" utan vill ha lugn och ro.

Tror ADHD-Killen skulle trivas super på en ridskola. Saker som händer hela tiden. Våran Dunken var utlånad till ridskolan för många år sedan. Även han tyckte det var en kul tid.
"K den Sure" hade troligen sparkat in tänderna på första bästa unge om han stått där. 


 
Det är "K den Sure", Kaggen, Gurkburken eller Don Karnage som är hans riktiga namn
(Kärt barn har många namn) som pryder min avatar på alla ställen man ska ha en sån.
Jag byter med jämna mellanrum ut omslagsbilden på Facebook, men aldrig profilbilden (avataren).


Försäljare, insamlingar, statistiska centralbyrån och alla andra "saker" man kan bli överöst med både på nätet, via telefon eller ännu värre "knacka dörr-människor"
Öh....ni har märkt att jag bytt ämne va? Tänkte det va bäst att säga till, fall i fall ni inte hänger med i svängarna.

Jo, försäljare/insamlingar.... 
Varför har dom så svårt att acceptera ett nej? 
#Bryr du dig inte för hur det går för barnen i Biafra, eller vill du inte att alla hästar ska ha det bra? Det är för en god sak...

Jo, jag bryr mig. Och vad den som försöker "sälja sin vara" kanske inte vet är att man stött ett flertal andra olika insamlingar eller organisationer.
Men jag väljer vad jag vill lägga tid och pengar på. Utan att behöva försvara varför jag inte "vill" stödja just deras sak. 

Notera: Jag har inte skänkt ett öre för insamling till Autoimmun Hepatit. Vet inte ens om det finns någon sådan. Och jag borde väl bry mig om min egen sjukdom kan man ju tycka.....

Försäljare ja...jag blev uppringd i går, hon började med att säga #Jag säljer inget...Det är fult att ljuga *höjer ett anklagande finger*
För att efter en stund säga# mot en avgift förhandlar vi om bästa elpris...

Jag blir så sne *här skulle det vara en arg smiley* (om det funnits några)
Mitt enda nöje är att låta dom babbla på och tro att dom fått napp, för att sedan syrligt säga: Jag handlar/ingår inga avtal i telefon.
Nått jävla kul ska man väl få ha.

I dag blir det Horsefarm i Falkenberg. Ska hämta hem dressyrsadeln som är där för försäljning. Ska kolla om den passar på en häst här i trakten....
Livsfarligt att åka till en hästaffär. Undrar om jag ska lämna plånboken hemma?....
Finns ju så många "måste ha" grejer där nere.

Nu är det dags att starta dagen, ska "provblogga" från mobilen sen tänkte jag. Men det kommer bli ett kort inlägg. Har för stora tummar för dom små tangenterna på mobilen....

Dagens ord:
Den som hjälper alla hjälper ingen. 

/Lola 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar