Translate

söndag 28 juli 2013

Kapat konto



Kapade konton...
Verkar många ha just nu. 
Hotmailkonto alltså. (och även ett och annat Gmailkonto)
Jag har senaste veckan fått säkert 10 mail från både vänner och obekanta med konstiga länkar. Naturligtvis klickar jag inte på något sådant.
Men troligtvis finns det tydligen folk som klickar på länkarna....
nyfikenhet kanske? För annars så finns det ju ingen vits för "kaparna" att göra som dom gör. Eller?
I bland svarar jag på mailet och upplyser dom om det hela. (man kanske till och med ska "svara alla" ( eftersom många gånger går samma mail till hela adressboken.)
Även på klubben dräller det in konstiga mail (jag kan logga in ibland nu)
Men där deletar jag dom bara.
Inte bara jag http://www.mvhmicrosoft.se/2012/07/manga-kapade-konton-pa-hotmail/

Konstigt att inte mitt konto blivit kapat, haft samma lösenord i "hundra" år.
Kanske borde byta....INNAN det händer något. Funderar på hur dom kommer åt ens lösen...*djävla idioter...mutter mutter...*

Vilse i pannkakan, eller i Jönköping stämmer bättre.
Glada i hågen var vi tre stycken som skulle bege oss till Charlies häst & hund.
Naturligtvis på en av dom varmaste dagarna som varit, i en bil utan AC.... *PUH VAD VARMT*

Problemet var att ingen av oss varit där innan, så vi förlitade oss på våra gps-funktioner i mobilerna.

Den GPS som hittade sämst var finsk (Nokia).*fnissar* den tyckte vi va framme när vi var mitt i en rondell. Övriga två (Samsung & Iphone) valde att visa olika vägar till samma plats. 
Och då vi båda högljutt (och hysteriskt fnissande) sa vart vi skulle så blev det fel då med eftersom en sa höger och den andra vänster.

Fast vi kom fram till slut. Handlade "bara" ett par ridbyxor och ett skärp (blingat, behövde jag skriva det?).

På hemvägen förlitade vi oss på gps:en igen....*Borde vi inte lärt oss???*
Vi missade en avfart, och i stället för att "Tänka själva" (olaglig u-sväng eller nåt) så förlitade vi oss på det tekniska...och vips var vi på väg till Helsingborg...
Tog ett tag innan vi kunde vända.

Nu vet jag varför jag inte gnäller över värmen så mycket längre!!!
Det är för att jag inte skor så många hästar längre (mina och ett fåtal till)
I går skodde jag Elvira Elvisp. Hon är/var stor och tung, irriterad över flugorna och lite småsur i allmänhet (inte överens i ridningen stunden innan heller)

Mitt spackellager i ansiktet rann så jag såg ut som en gråtande clown eller nått. Och fan vad det svider när svetten rinner i ögonen :-(
Elvira viftar runt en som en fluga om hon är på det humöret. Konstigt nog så är ADHD-Killen som ett lamm att sko (NU, som liten hade han munkorg eftersom han inte kunde låta bli att bita mig i ändan)

Går väl att gilla sommarvärmen om man inte behöver anstränga sig..............

Dagens ord: Du kan aldrig göra samma misstag två gånger, eftersom den andra gången du gör det så är det inte ett misstag, utan ett val.

(och då får man skylla sig själv...)

/Lola



1 kommentar:

  1. Japp kapat konto på hotmail är mycket vanligt nu efter att msn lades ihop med skype tyvärr. Undrar om det är kapat eller bara microsoft som blockerar? Outlook heter ju adressen numera men det funkar inte att gå över från msn med deras nya lösenord,det är helt klart där dom lyckas komma över det hela,inte dinn evighetskod utan den där nya man fick av microsoft(om det nu var dom)som inte gick att byta ut ,istället fastnade man på en skypesida som ville ha pengar för ett skypekonto den inte kunde ge mig för jag hade inte någon kamera. Vet jag ju och skype intresserar mig inte alls.
    Värmen ignorerar vi och lägger oss i en sjö på dagarna,men fukten är ju vidrig nu. GPS är bara så bra som den senaste kartuppdateringen ni gjort,själv läser jag skyltar. vivvi.

    SvaraRadera