Translate

lördag 6 juli 2013

Ofokuserad

Suckar tungt...

Är det inte den ena så är det den andra. 
Och i dag var det undertecknad som stod för det ofokuserade.
Syftar då inte på min syn, den är alltid ofokuserad *kisar*, utan här var det min ridning (eller brist på ridning) som inte var riktigt som den skulle..
(som om den någonsin är det)

Låter ingen skugga falla över ADHD-Killen. *Oskyldig som ett lamm*
Jösses, "sa" jag precis det där??? ADHD-Killen...Oskyldig..???

Jag skyller istället på: (måste ju ha någon ursäkt...eller några...) blinningar, bromsar (stora som helikoptrar), illamående, andra hästar, ridbyxor som satt åt, varmt, dammigt *slut på ursäkter.*
Bara att konstatera att så är det ibland, fick väl till slut lite "tunnelseende" och kunde koncentrera mig..... 
Stackars hästar att behöva ha mig på ryggen vissa dagar.





Ovanstående bild stämmer ganska bra på dom flesta hästar, fast Sassenasse ligger närmare hingst än valack. Man säger inte bara till honom att göra något. Då djävlar alltså....
Elvira vill gärna ha en förfrågan ca 3 månader innan utförd handling, 
*skriftligt i 3 exemplar.* 
K den Sure och Dunken säger man till....
Lilla Myran hon gör allt man ber henne om, en Dam ställer aldrig till besvär 



Var ju på Horse farm igår, vill bara för upplysnings skull meddela att jag var den som handlade minst!!!!!!!!!!!!!!!!
Fyndade bara en Horseware jacka för 250:- (tidigare 1390:-)
Har en likadan innan fast brun. Riktigt bra, andas och vattentät. *FYND*

Nu ut i solen 

Dagens ord kommer här:
Alla tar emot goda råd
utom de som bäst behöver dem.

/Lola 



1 kommentar:

  1. Lola vissa dagar ska man helt enkelt be hästen om ursäkt ,sitta av och gå in i skuggan under ett träd. Duktiga dig i affären och japp ,jackan var ett rejält fynd i ordets rätta bemärkelse. Hade ett sto och be fick man ju men man fick ju aldrig exakt vad man bad om*asg* mina vallisar har ju varit rena drömmarna speciellt "skrutten". kram på håll i sommarvärmen,vivvi.

    SvaraRadera