Translate

söndag 2 mars 2014

Rullstolsbunden...


Ja, det var Helen största tiden på GHS. Vad vi skulle dra med den för vete gudarna. Enda gången jag satt i den var när vi fikade. Annars så fick den vara kläd/väsk/inköpsavlastning. Helen (och dom andra) fick alltså försöka slussa rullstolen mellan alla människor, medans jag gick i förväg. Trodde det skulle vara tvärt om, att dom andra skulle få stanna och vänta in mig.....

Shoppinggenen var inte påkopplad igår, inhandlade bara ett blingbälte. Kan det betyda att jag har "allt" redan? Nä, så är det nog inte. Men dom saker jag skulle tänka mig att köpa finns i närheten här hemma.
"Hittade" en butik i Horred med skitsnygga tröjor och ridbyxor och "grannen" har snygga saker också :-)

Saknade också en del utställare på mässan och jag undrar vad som menas med "mässpris".
Kollade runt lite efter en oglivy-pad och hittade ett ställe...2249:- tror jag den kostade...konstigt eftersom den kostar 1995:- i vanliga fall och vill man ha den ännu billigare så gav jag 1700:- för den i England...
Blir lite sne på sånt :-(

Åt gott och drack gott gjorde vi med, Incontro som ligger i anslutning till mässan var det ställe vi bokat plats på.. Deras brunchbuffe kan rekommenderas. 185:- och ät så mycket du vill av massa olika sorter och sedan en efterättsbuffe efter det med glass, kladdkaka m.m.....  (sedan att vinpriset är i en helt annan prisklass behöver vi inte gå in närmare på)
Ja, jag syndade denna helgen. Är bara GHS en gång om året.

Sedan dressyren, lite matt startfält. Och som vanligt var man inte helt övar domarnas placering av ryttarna.
Men så är det. *Bedömningssport* Saknade "ståpälsen" på armarna, den man får när "allt" stämmer för ekipaget.
Fick dock lite ståpäls över musikvalet på vinnarens kür. Pirates of the caribbean och Sagan om ringen...
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152180009787860&set=vb.530442859&type=2&theater

I dag så känns det att jag gick mycket igår.....Helt slut i kroppen.

Dagens ord: Av sjukdomens bitterhet lär människan den goda hälsans sötma.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar