Translate

tisdag 25 mars 2014

Nu ska jag...



...bara softa och ta det lugnt resten av sjukskrivningen.  

Har ju kommit så långt att jag klassar mig själv som "frisk" (syftar inte på den mentala biten, där är det kört
och min andra sjukdom lär jag ju inte bli frisk från heller, men den håller sig i schack. *tror jag*)
Men annars så är jag i full gång. 
Inga större krämpor, eller jo....har ju haft "dom där dagarna i månaden"
Fan vad ont det gör. Helt sjukt att det ska vara så en gång i månaden. Tur det finns något positivt med att bli äldre..... nån gång ska väl blödandet ta slut. I det fallet så är jag en riktig gnällkärring.

Softa va det ju....drar iväg ibland med annat.... 
Hinner med sånt man inte hann med innan, stanna och ta en fika, eller bara stå och prata. Kan ju bli en ful ovana det här. Hmmm vad ska jag bryta nästa gång ;-)

I går fick Elvispen sig ett trimpass, ett lätt sådant eftersom hon inte är igång. I dag fick hon jobba på töm. Hon älskar verkligen det, går nästan in i trance eller nåt. Ja en "liten" arbetsmyra är hon allt.
För att på torsdag få gå för Ingamay, jag ska till och med träna själv denna gången.
Mest för att vi behövde sprida ut tiderna lite. Är väl inte klar för ett ensam pass egentligen.

Längtar tills jag får sitta upp på den här killen igen 
Bokstavsbarnet <3

Han anser att jag är frisk nu, han har ju under den tiden jag varit halt och lytt varit som ett lamm att leda ut. Och nu.....som vanligt. Speedad och full av bus, han vill ju helst leka med en när man är på väg ut i hagen.


Nu hoppar jag i ämnena. Läste här på Facebook (tänkte visa er länken men nu hittar jag den inte)
Det var om en 12-årig tjej (en duktig dressyrryttarinna) som bloggar om sitt liv,tävlingar,ponnisar, vardag slit och släp, och allt möjligt m.m
Hon hade utsatts för så mycket "näthat" påhopp och hatiska inlägg. Så hon övervägde att sluta blogga.
Eller nu gjorde hon ju inte det utan har valt att fortsätta som tur är. 
Men vad är det som får människor att bli sådana? Att gå på folk och trycka ner och försöka förstöra?
Dom känner ju inte ens tjejen, dom läser glimtar av hennes liv och bildar sig sedan en uppfattning om hur hon är. Sjuka människor det finns :-(  (Om nån vet vilken blogg jag menar så får ni gärna länka den som kommentar.

Och då kommer jag osökt (eller ganska självklart) in på kvällens "Ryttareliten" Ett program som gör att vi ska få följa några elitryttares vardag. Där jag personligen kan tycka att det klipps ihop så att om man hade fördomar mot hästsporten innan så blir det inte bättre nu. Får hoppas dom visar lite mer vardag så att folk som inte håller på med hästar tror att det är mingel och champagne varje helg...
Hästfolk vet att det inte är så, men är det inte så att det är lätt att tycka och tro om sånt man inte har en aning om? 
Vet själv, för jag är en tyckare i stora mått där jag gärna utan att ha skinn på benen yttrar mig *Blink*

Dagens ord får bli: 
Somliga blir elaka av blygsamhet; de tror inte att ett slag som kommer från så obetydliga människor som de är, kan träffa hårt.




6 kommentarer:

  1. Kan det vara http://nellieberntsson.metromode.se/ du menar?

    SvaraRadera
  2. Ja nån gång är det över, men då kommer det lite annat i stället, bl a dåliga slemhinnor och det gör ont när man rider, som tur är finns det hjälp även för det, östrogensalva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ajdå, så långt har jag inte tänkt. Att det skulle komma andra problem. Fast salva används med jämna mellanrum när ridsår uppstått. Tack för tipset :-)

      Radera
  3. Anneli Alfredsson26 mars 2014 kl. 07:52

    Sandras blogg är det du menar : http://sandra.webrider.se/

    SvaraRadera