Translate

lördag 15 mars 2014

Dramatik...


... i livet. Det har jag fått min beskärda del av. Och jag tycker det räcker nu....
"Drama" på både gott och ont. Detta har gjort att jag nu är fullständigt ointresserad av vem som sagt vad, eller vem som träffar vem. Vem som tycker det och det, eller vem som är vän eller fiende.
Jag känner mig lite som tjuren Ferdinand. "Jag trivs så bra här, att sitta under korkeken och lukta på blommorna" ...

Fast ska jag vara ärlig så får jag mig några goa skratt när man i bland hör det ena eller det andra. Men bryr mig gör jag inte. Orka tjafsa liksom......
Jag kan nog uppfattas som lite "oengagerad" just nu. Har liksom annat som är fokus. Att gå, till exempel. Kan ju tyckas som en bagatell för dom flesta.

I går hann hann jag med något jag inte hunnit på länge :-) Våldgästa och kräva kaffe hos kära vänner. Så härligt, att bara sitta och prata gamla minnen. Funderar....är det ett tecken på att man börjar bli gammal????
Att bara prata minnen alltså?

Jag blir sakta bättre och bättre, och i dag så fick Elvispen skor runt om. Även om när 3:e hoven nästan var klar (och Elvira drog till sig hoven) då undrade jag om jag var riktigt klok.... Gjorde liiite ont. 
*liten underdrift*
Men jag var bara tvungen (än en gång) Från storlek 3 till storlek 1 i skostorlek (nu blev det 2:or i och för sig, men för stora sådana...) bevisar att ännu en av mina hästar inte klarar barfotalivet. Snacka om nedslitet.

Sedan till Borås för att shoppa loss.... insåg att det måste vara nått allvarligt fel på mig då jag endast köpte 2 deodoranter.... trots besök på 3 hästställen.....

Tanken var att jag nu när jag kom hem skulle shoppa loss på nätet istället, men hittar fan inget där heller.

Så vad göra? Blir väl sängen strax. Kroppsansträngning kräver kroppslig vila.... Så TV i sovrummet låter/känns lockande... 
Finns det nått goare än att bara glida in i sömnen från ett tv-program....

Ska hitta nått passande dagens ord bara: Vem är mest dåraktig, dåren eller hans följeslagare?

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar