Translate

söndag 23 mars 2014

I dag har jag...


...ja dom flesta av er vet ju säkert redan vad jag gjort eftersom jag skriver mer på Facebook än här, men för er som bara läser här så kommer det....

Jag har ...*FANFAR*... Galopperat i dag, och gissa på vem?

NÄ, inte ADHD-Killen. Nog för att jag är våghalsig men inte riktigt så mycket... Men han ser så deppig ut när alla andra får hitta på kul saker :-(

Och inte på Dunken eftersom han har för "snabb" galopp och jag nog inte skulle orka sitta i balans och stilla på honom. Framför allt inte i övergångarna.

Myran då? Nä djurplågare är jag inte!

Kaggen var upptagen så kvar fanns då Elvira Elvisp.....
Hästen utan bromsar, som drar och hittar på saker....ja, när det är hoppning.
Men hon är också den av våra hästar som kan galoppera i princip på stället och lugnt och sansat. Svårt att tro va?
Denna hästen kunde för några år sedan inte galoppera alls, jo rakt fram och i hundranittio *VROOOOMMM* med ben viftandes åt alla håll.
Högergalopp var inte att tänka på, slog över i korsgalopp hej vilt.
Och nu så jobbar vi, eller  rättare sagt jobbade med början till arbetspiruetter innan världen vändes upp och ner. Hårt arbete lönar sig även när man håller på med hästar.
Det var alltså denna hästen som bar runt mig i dag *LOVE*

Harkel...får väl erkänna att hon fick gå på lina en stund innan och dom bockserierna hon drog av då var inte att leka med. Men efter ett par veckor utan ridning och med fri tillgång på mat så tog orken snabbt slut.

Hon är lite rund om magen, men bara lite. En 145 gjord går faktiskt runt ( om än på första hålet....)


Damen fick som belöning vara nakenfis, men hon tog inte tillfället att rulla sig. *ANDAS UT* 
Kan trösta Helen med att även Kaggen avstod från att rulla sig.

Nå, hur kändes det då att Galoppera undrar ni kanske. 
Jo tack, det kändes faktiskt bättre än att trava. Även om höger galoppen var lite jobbigare då jag måste hålla in hennes vänster bakben. Och jag har lite ondare i vänster ben/bäcken/höft.
Konstigt att det i 95% av fallen alltid är vänster bak som spretar iväg, och höger bog ramlar in.....
(på hästarna alltså)
Inte konstigt det ofta blir fel när vi rider, dom flesta människor har en dominant starkare högersida och hästarna är svagare i höger *ond cirkel...* 

Jobbade Angelas Melton på töm i dag. Tror han knäckte loss eventuella låsningar i ryggen när han sparkade bakut åt svanskappan... Tur man inte satt på honom....
Han försökte även dra iväg en gång men jag klarade av att hålla honom.
Insåg efteråt att Angela varit inställd på att det var hon som skulle jobbat honom under överinseende av mig.... Men jag tog glatt tömmarna :-)
*Fnissar* såg väldigt säkert ut när hon stod i hörnet med hjälm på sig.... Vad hade jag min? *Fy på sig*

Dagens ord: 
Tro inte på något, men öppna ditt sinne för allt.

/Lola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar