Translate

söndag 9 mars 2014

Jag var bara tvungen....


...att sko ADHD-Killen.
Barfotalivet passade inte honom alls. Nedslitna trakter med bakåtbruten tåaxel som följd ihop med allmänt stel och låst kropp för att han går och parerar för vassa AJ-AJ stenar gjorde att söndagsmorgonen blev en skomorgon. Bara fram, mer orkade jag inte, får ta bak om några dagar. Jag orkar inte vad som helst.
A-Barnet har ju många ofog för sig, men han är gudasnäll att sko (ett och annat huggormsbett kan dock komma, men det gör det ju för jämnan...) Så in med en morot i munnen på honom, så man får lugn och ro att sko några sekunder i alla fall.... (Jag älskar honom trots alla små egenheter, eller kanske just därför  <3 )

Ännu ett mål nått :-)


Sneglade på Elvispens hovar när vi tog ut dom....även hon behöver skor fram. Rejält Inåttåad... *SUCK*

Trodde jag skulle vara mör efter gårdagens tävling, men känns helt ok, även om kvällen igår va lite öm om man säger så *ONT*
En toppendag, även om det stundtals var extremt stressigt för funktionärerna. Men ni ska veta att så mycket beröm ni/vi fått. "Går det att hyra era funktionärer"? Va en fråga som kom. Ja visst, men dom är dyra!
En efterträff kan väl vara trevligt, där vi går igenom alla plus, men även dom minus som kanske fanns. Vad säger ni?
Hoppas dom tävlande inser vad en funktionär gör. Offrar sin fritid och sliter hårt för att andra ska kunna tävla *Tummen upp till er alla*

 Snart kanske vi slår vårt gamla rekord (rätta mig om jag har fel) på 257 starter på en dag. Dröjer nog inte länge.
På den" tiden" hade vi bara gamla lilla paddocken  och lilla ridhuset, Bilar och transporter stog överallt ( i hagarna bakom stallet bland annat...) Fanns inga dataprogram eller liknande som skötte starlistor m.m.
Penna och papper vad det som gällde då...
*Det var inte bättre förr*

Nu ut i det fina vädret, Ha en bra dag alla :-)

Dagens ord: Lyckan är en biprodukt som utvinns vid framställningen av något annat.

/Lola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar