Translate

onsdag 5 mars 2014

Gå på lina...


har vi gjort....
Nu har jag inte börjat på cirkus, utan det är ADHD-Killen som blivit longerad. (av mig)
En glad kille som travade och travade och travade och.....ibland några bussprång däri mellan, och sen travade och travade.......... Tror han tyckte det va skönt att äntligen få göra något.
Provade longera med micklemtränset. Sitter en ring på nosryggen så det blir som en kapson. Funkade riktigt bra. Han sökte sig framåt nedåt ganska snabbt.
Rörelsen för mig att trampa runt i en liten ring tog på krafterna efteråt. Tur han skötte sig.
När vi var klara så väntade vi på Helen och Kaggen, Sasse roade sig med att pilla på allt i hans närhet under tiden https://www.facebook.com/photo.php?v=10152183519512860&l=5682020086933127229

Ponnybuslook

Påstående: ALLA hästar kan gå barfota. FEL,FEL,FEL!!!! Inte våra i varje fall. Både Sasse och Elvira ser lite lätt plågade ut. Sasse mest, han har redan som föl varit väldigt lätt för att bli kort i steget. (lika bra att skriva innan nån barfotataliban tycker att dom måste vänjas efter dom haft skor på sig)
Och med ett kort spänt steg så blir det spänningar och låsningar på andra delar av kroppen.

Med en mankhöjd på 176 och 1:or i storlek så har han helt enkelt för små hovar till sin kropp mitt kära lilla A-Barn <3
Kanske dags att träna på att börja sko igen...... Vet att Henrik lovat att sko, men jag är snål... :-P


Ullared i går, behövde fylla på sminkförrådet bland annat. Lite folk och korta köer.*me like*
Sprang på både Morgan och Ola-Conny. Finns få program som får mig att stanna kvar vid TV:n ,men deras program får mig att ligga dubbelvikt av skratt. Snacka om svengelska och/eller fel ordval.
Dont kill me (Killa mig inte). Ven its rain i have a amarillo...(umbrella), Look! Mints!!! (ants)
Eller när man prutar uppåt när man handlar....Minerna på dom som dom pratar med är obeskrivliga.

Dagens ord: Tur är oftast en viss form av skicklighet.

/Lola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar