Translate

torsdag 13 mars 2014

Där fick jag...


...för att jag var kaxig efter första gången hos sjukgymnasten. "Töntigt och mesigt" var ord som kom ur min mun då....
Andra gången var betydligt tuffare. För jag vägrar erkänna att det skulle varit för min lilla ridtur som jag nu är allmänt mörbultad...
Alla "maskiner" hos sjukgymnasten gick skitbra, men en så enkel sak som att stå på ett ben  och böja det andra samtidigt pressa det böjda benets knä mot väggen (ståendes från sidan) ...säger bara: jösses!!!, eller att ligga på sidan och lyfta det ena benet 1 dm. I princip omöjligt.... Skakade som ett asplöv efteråt. Fy fan va ont det gjorde :-(
Och det känns fortfarande. Och detta ska man göra 3 ggr i veckan.....

Ridpasset på Dunken kändes också, men det var ju kul och då är det lättare att motivera kroppen att bita ihop. I traven så kändes det som om hela bäckenet skulle ramla i bitar. Och snacka om NOLL kroppskontroll. Att byta om volt eller vända genom volten (som är svårt i vanliga fall) blev hur vingligt som helst. Och framför allt ont, man måste ju "hålla ihop" sig då.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152202057522860&set=vb.530442859&type=2&theater
Och vet ni, om jag inte blivit så mörbultad hos sjukgymnasten så hade jag tänkt att ta en Ingamay tid i dag eftersom det var lite avbokningar.
Man kan göra mycket i skritt och trav.... Men nu står jag över *svär en lååång ramsa med massa fula ord*
Ja, ja det går väl fler tåg.
Snart börjar allvaret, gubben ska åka på jobb, så snart är det dags att klara det mesta själv. Har ju blivit lite bortskämd ett tag. Och vad jag skulle göra utan Helen det vete fåglarna.... Tänk vilken guldklimp jag hittat!
Har ju gått några år nu sen jag såg henne på lektion första gången.
Hur provridningen gick här hemma behöver vi inte gå in närmare på *ASGARV* Det får hon berätta själv...

Funderar på om jag skulle åka upp och titta på Tanthoppningen, för att sedan ladda om och TITTA på Ingamay träningen *hade önskat jag kunde skriva TRÄNA....*


Dagens ord: Det högsta är ej att aldrig falla, utan att resa sej efter varje fall.

/Lola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar