Translate

onsdag 19 mars 2014

Dom säger att....



...en kvinna någon gång i sitt liv går igenom fasen där leopardmönstrat är något som finns på kroppen.
Nu verkar det vara min tur. Läste kompisen Monicas blogg där hon tipsade om lite nymodigheter, bland annat leopardmönstrade ridbyxor, nu var väl kanske just dom "To much" även för mig, men lite kul tyckte jag det var, så jag satte mig och googlade runt.
Och det slutade med att jag klickade hem detta på Emmishopen. *Farligt när det är så lätt...*


Leopardmönstrade revärer

Vill ni läsa om dom andra sakerna som finns så kolla här 
http://tudeluu.blogg.se/2014/march/gloockler-by-hkm.html Fanns mycket jag skulle kunna tänka mig där.

Ovanstående utstyrsel får vara det jag har när jag premiärrider ADHD-Killen, Kanske man får lite mod av att vara leopardmönstrad....
Grimman tänkte jag dock inte rida i. Och känner jag Sassenass rätt så lär grimman inta en gråaktig nyans av lera inom några minuter...*Dumt köp...*

För er som hänger med så vet ni att jag drar ner på min sjukskrivning på eget bevåg. Alla gnäller om försäkringskassan och deras rutiner. Blev förvarnad att det säkert inte skulle vara lätt.
Fel ni hade *räcker ut tungan*
Världens goaste handläggare som på stående fot gick med på mina önskningar. 

Lite smolk i bägaren var/är att klubben blivit kontaktad av FS för inkomstuppgift, men ingen har vidarebefordrat handläggarens samtal till berörd person, vilket innebär att jag kanske inte får nån "lön" denna månaden. FS har alltså inga uppgifter på vad jag tjänar och då är det inte lätt att betala ut något....
Mindre kul. Tur man kan leva på gubben....

På fredag smäller det alltså. Först träning för Ingamay, kommer bli ett "fisridningspass" men tror ridningen kommer skynda på min bålstyrka ännu snabbare. Skritt och travövergångar i MYCKET kontrollerad trav.
Vem vet jag kanske äntligen lär mig att samla ihop hästen av ren djävla självbevarelsedrift. För om hästen "springer iväg" så ska ni veta att det känns....
För att sedan ta dom sista lektionerna, tror dom har hoppning..... *MOAAHAHAAA*

Dagens ord: Den som oroar sig i förväg får lida två gånger.

/Lola


1 kommentar:

  1. Hej

    Olyckan hände på fritiden, och vad jag förstått så får man bara använda en försäkring, (Jag har utnyttjat hästens försäkring)
    Vi har kollektivavtal (kommunal) själv är jag med i Alfakassan.

    SvaraRadera