Translate

söndag 30 mars 2014

Måste man...


...alltid vara överens?
Tycka lika, gilla lika..... För att vara vänner...
Om jag "tycker" något om något, så tar jag gärna en diskussion om ämnet. Kan bli hetsiga sådana. Men för den skull kan man gå därifrån som vänner. Man kan ju enas om att man är överens om att man är oense.
Jag kan gå därifrån på det sättet, men jag är samtidigt väldigt noga med att påpeka min (ibland... tjurigt envetna) ståndpunkt. Och har jag bara fått sagt "mitt" så kan jag släppa det och ämnet är glömt. (Nästan alltid får jag väl säga, kan vara otroligt lååångsint också)

Det "roliga" är också att man ibland "tror" att motparten tolkat det man sagt/skrivit på ett sätt, kan ta ett exempel. Fick en fråga om min syn på formen på hästhovar, (vi behöver inte gå djupare än så) där jag svarade vad jag tyckte.
Fick sedan respons från frågeställaren, där jag tolkade det som jag varit otydlig med vad jag menade. Vilket det sedan visade sig att jag inte varit...Snurrigt? Ja kanske för er, som bara får läsa spridda delar från en snurrig hjärna. Hälften av vad man vill skriva stannar liksom kvar i huvudet...
Hur väl man än försöker formulera sig både i skrift och tal, så uppfattas mycket på olika sätt.
Inom hästvärlden är det många starka viljor som alla tycker en massa. Vilket foder som är bäst, vilken inriktning som är bäst, jag kan skriva hur mycket som helst här...
Bara att inse, man får vara överens om att man är oense i många saker. Det betyder inte att nån har rätt eller fel.


Gårdagen var lugn. Om man bortser från den "stilla jogg" som det var tanken att ADHD-Killen skulle utföra.
Tänkte att en lätt jogg lång och låg efter vaccinationen skulle vara bra .. (där dom bör ta det lugnt...)
Nu blev det inte riktigt så, Sassenass levde rövare på linan, skitkul hade han och gjordkänning hade han... gjorde att han blev lite varm... Nu var det ju varmt ute också så det var nog en kombination av allt.
Hopp in i duschen.

Gjordkänning ja...det är verkligen en "färskvara". Går bra om han dagligen får saker under magen, men efter en vila så är känningen tillbaka fullt ut. tömkörningsgjorden har en smal hård gjord. Gillas inte av Sassenass.
Har som tur är Eric Le Tixerant -gjordar till både hopp och dressyrsadlarna.




Fula som stryk, men huvudsaken är att dom funkar. Kan verkligen rekommendera dom.

Nu ut i det fina vädret, hästarna borde ju få vara nakenfisar idag. Men vill jag borsta lera sedan???

Dagens ord: Jag har aldrig i mitt liv lärt mig något av någon som höll med mig.

/Lola

2 kommentarer:

  1. Jag röstar på nakenfisar! Man blir ju varm i hela hjärtat när man ser hur hästarna verkligen njuter av att kunna rulla sig utan täcken. Och förstås på det lerigaste eller dammigaste stället! Får bara komma ihåg att hålla munnen stängd när man borstar dem sedan. :-)

    SvaraRadera
  2. Det slutade med nakenfisalternativet, nu ett gäng dammhögar i stället :-/

    SvaraRadera