Translate

torsdag 3 april 2014

Gravid....

(Det var ju det där med att hitta en rubrik....)
Nu är det mer min gångstil inte mitt tillstånd det gäller. Från vaggande orangutang till höggravid i gångstil (när jag är trött) Annars så går jag riktigt bra. Tycker jag själv i varjefall ...

Jobbigaste övningen på gymmet är gåbandet (springbandet för dom flesta andra).
Att man ska behöva koncentrera sig för att göra en så "enkel" sak som att gå....
Tappar jag fokus så slänger bena omkring åt alla håll som om dom hade ett eget liv. Fast då är gångbandet perfekt, man kan hålla i sig och verkligen känna efter hur man belastar. Går jag "live" så blir det inte lika tydligt om man snebelastar. men jag försöker verkligen tänka på hur jag sätter i fötterna.
För att inte få problem längre fram så är det ju viktigt att man stärker sig på rätt sätt.

Har fått tid för röntgen och läkarbesök, fast först i maj. Får se om jag hittar till Mölndals sjukhus....har ju bara åkt ambulans/ambulanstransport dit. *liggande*

Sassenass skötte sig på linan i går, denna gången var ju Kaggen med så då blev han inte lika speedad

Han "stretchlongerades" så han fick jobba loss sig ordentligt. *förböjd med jääättelååång yttersida*
Är annars väldigt noga med att yttersidan ska vara med, men ibland så måste saker och ting töjjas ut.
Resultatet blev en häst som blev låg och låg och sökte sig framåt. Nöjd och trött häst.

Där är en sak som belastar mitt bäcken konstigt nog, att ta små steg och hela tiden vända runt...
Blir rejält trött i kroppen efter det. 
Det kanske inte framgår när jag skriver, då kanske ni får uppfattningen att jag är igång hela tiden. Men så är det inte. Många timmar som kroppen intar ryggläge och bara vilar. För det är under vila som kroppen hinner laga sig.
Men hur kul skulle det vara om jag skrev. "Låg och tittade på TV i 5 timmar," för att sedan gå igenom vilka program jag sett? Finns ju liksom kuligare saker att skriva om..... Eller?

Fast det är kanske lika tråkigt att läsa om mina gymbesök.... 
Många av er önskar säkert att det skulle handla om Lillskata, och faktum är att jag tror att det är hon och Bosse Pedofil som är här och kivas med det andra skatparet. Dom verkar vara väldigt noga med var gränser går och dom nuvarande räknar väl inte Lillskata som infödd, då hon är adopterad. Ni ser, även i skatvärlden finns massa fördomar ;-)
Lillskata, Vimses stora skräck :-(

Kolla den avundsjuka blicken

 I can fly...

Allt är inte guld som glimmar...

Hoppas verkligen att dom får lov att i varjefall få hälsa på ibland. Fast som jag sagt tidigare så anser ju Bosse att jag är svärmodern från helvetet... Så det är lite "Åker du till din mamma *läs flyger* så behöver du inte komma tillbaka. Jag vill inte att du ska bli som hon" (Sagt av Bosse)

Dagens ord: Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar