Translate

fredag 28 februari 2014

Börja jobba....


Funderar på om jag inte kan börja med enstaka lektioner. Jag får lappsjuka av att vara hemma....
Men mycket hänger på mina elever i så fall.
Måste veta att jag får hjälp med kvällsfodringarna. Det har jag alltid fått hjälp med innan i och för sig.
Men nu blir det mer ett "måste".
Tanken är att i så fall ta dom sista tre på fredagarna. Handikappgruppen och dom två vuxengrupperna efter.
Känner jag att jag orkar det, så kanske jag kan smyga in vuxengrupperna på onsdagar också. För att ta barn/ungdomsgrupperna  när sjukskrivningen är över....
"Min" torsdagslektion är bortplockad :-( *Kommer sakna dom*
Inget bestämt ännu, men som sagt tanken finns.....

I dag så kommer Kicki och ska färga mitt hår. Jag har sagt MYCKET FÄRG och MÅNGA FÄRGER, men liiite klippning...
Vi får se hur det blir. Hon skulle plocka med sig lite färger *Liten dutt där och liten dutt här...*
Håret blev ju inte så snyggt efter sjukhusvistelsen *hibiscrub*

Sneglar på klockan 06.08.... I dag var jag uppe 04:45..... Vad nu vitsen är med det. Fattar inte vad jag ska upp så tidigt för. Fast det är rätt skönt att sitta med en kopp kaffe och läsa tidningen (på nätet) i lugn och ro.

I morgon smäller det. Jiippiii! Vi har också bokat bord för att äta, så vi inte gör samma misstag som förra året. *Degig ogräddad pizza = Kräkvarning* Vi hittade aldrig någon restaurang med vettig mat då.
Sen kan jag tycka att priserna inne på mässan är sjukt dyra. Betalar gärna lite mer om det är kvalitet på saker och ting. Men en torr fralla för 50:- typ.... Är inte lika kul.


*Sjunger* Vill du se en Apa (stjärna), se på mig....
Fick en bild i mitt huvud igår när jag "gick" utan kryckor.
Jag höjer båda armarna och knäar lite (för att bäckenet ska få avlastning. Och sedan vaggar jag fram...
Misstänkt likt en orangutang... Bara glasögonen som fattas på bilden....

Dagens ord får bli:
Jag har haft mer besvär med mig själv än någon annan människa jag någonsin träffat.

/Lola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar