Translate

tisdag 25 februari 2014

Det närmar sig...


Årets Göteborgs häst show!!

Ska bli så jädrans kul :-) I år har vi utökat antalet i tjejgänget...eller tantgänget....  Vem vet, vi kanske snart får ha buss om det bygger på med folk. Varför inte?
Jag (vi) hoppas naturligtvis att våran vanliga chaufför även kör i år...*ber snällt, lovar att du ska få ha favorithästen "jämt" när jag börjar jobba igen ;-) Fjäsk, fjäsk *
Så vi andra som gärna intar alkoholhaltiga drycker kan inmundiga dessa. *Fint ska det låta*

Även om jag stolpar omkring på kryckor bra nu, så tror jag att en hel dag på en mässa kan vara i mesta laget så ska jag troligen hyra en rullstol, så att jag kan pausa ibland. Ska bara komma ihåg att ringa till Rehabshoppen...
Har inget planerat som jag ska köpa/leta efter. Men det är oftast då man kommer hem med flest saker.

Snart tävling. inte för mig om nu någon trodde det. Men klubben har årets första hopptävling. Hade väl inte planerat att jag skulle vara aktiv denna gången, men ibland så blir det inte som man tänkt sig. Problemet är att vi är för få som kan "alla" moment runt tävlingen. Så denna gången kommer jag stå bakom Emmelie som är under upplärning i sekretariatet (och förarbetet med startlistor ryttarmeddelande m.m.)

Jag kommer längre fram anordna en kurs (när jag kan sitta lite bättre...) "Att anordna en tävling"
Där vi kommer gå igenom allt från hur man ansöker och skapar en propp, till hur tävlingsprogrammet fungerar och allt annat runt omkring, är ju så mycket mer än bara tävlingsdagen....
Det går bra att anmäla sig redan nu om du känner att du vill lära dig mer. Så planerar vi datum längre fram.
Det måste vara fler som är insatta :-)

Sneglar lite på Dunken (en av våra ponnisar) han är nog lagom storlek om jag ska kravla mig upp på en häst. Ridning är ju den bästa sjukgymnastiken för att få kroppen att röra sig/följa med på rätt sätt. *egen teori*
Det svåraste momentet är ju inte att sitta på (om man bortser från AJ-AJ) utan att komma upp och av...
Behöver nog pall vid avsittningsmomentet också....

ADHD-Killen sköter sig, om än lite nafsig och speedad vid uttaget, tror han har skittråkigt just nu stackaren. Elvira verkar nöjd, hon står vid sin älskade ensilagebal och mumsar hela dagarna...*tunna*

Pälsätare
Blää, stackars Myran har fått pälsätare i pälsen, hon ser ut som om nån gått lös(s) på henne med sax stackarn. Vi har varit förskonade i många år som tur är. Hon har väl råkat rulla sig där nått rådjur eller nått legat. Skit :-( Kliar ju rejält på henne. Har varit i kontakt med Veterinär som skulle fixa switch till henne.

Nu ut i det fina vårvädret. När hade vi vår i februari senast? Känns lite skevt och bakslag lär det ju bli...

Dagens ord:
Vi kan inte vara bäst på allt, men vi kan alltid försöka.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar