Translate

torsdag 13 februari 2014

Det finns alltid någon...


...som har det värre, så får man tänka. *deppdag*

Även om jag var rekordsnabbt på benen så går det så långsamt nu, stampar på samma ställe känns det som.
Vill ju märka resultat hela tiden. Mina tidigare benmuskler (som var rätt rejäla) är nu helt plötsligt två degiga sladdriga spagettiben.

Helt sjukt att två veckors fullständig inaktivitet kan göra att man sjangserar så.
Nog gnällt nu!

"Alla" kämpar med sitt, och det är svårt att sätta sig in i andra människors liv.
Trots det så är vi experter på att tycka hur andra ska leva sina liv. Eller hur man ska sköta sin häst....
Sköta ja.. Det är dåligt med skötseln av mina egna. Inte borstade på evigheter. (Nu ljög jag lite. Helen med dotter groomade två av dom för ett tag sedan och Dunken har ju sin medryttare)
Men med det dagliga är det lika med noll.

Fast jag har faktiskt verkat lilla Myran, hon såg så illa ut så jag höll på att skämmas ihjäl.
Sittandes på en stol och med gubben som höll hennes hovar  så är hon nu klar.
*Noterar* Måste köpa ny verktång. Blev ganska tydligt att den jag har nu är "slö"
Fick be gubben om att runda till det lite med raspen,....skrattade så jag höll på att trilla ihop.
Va inte mycket kraft bakom dom rasptagen, *fjuttigt* Skulle ta en evighet att verka en häst på det sättet :-D

Har som tur är en underbar hovslagare som erbjudit sig att ta mina hästar. *Änglar, visst finns dom*
Blir ju bara en helskoning, dom andra ska skos av och få vara barfotatalibaner ett tag.
Kanske jag klarar att sko Dunken fram om några veckor... Man måste ju sätta upp mål.
Och då börjar man ju med dom snällaste......
Nu skulle man ju kunna tro att med ADHD-Killens rykte om sig att vara lite mycket skulle vara jobbig vid skoning,  men NEJ, han står som ett ljus.

I dag...funderar på om man skulle försöka ta sig till tävlingarna i Borås, alternativt att jag åker och tittar på dressyrträningarna på klubben idag...
Lutar väl åt dressyrträningarna. Sitta ända till Borås är inte så lockande...
Men kul hade det varit *Vad är väl en bal på slottet*

Dagens ord: Om du vill komma någonstans, gå någonstans.

/Lola



10 kommentarer:

  1. Ann-Sofie Hertzman13 februari 2014 kl. 11:09

    Lola!
    Du är nyopererad och verkar en häst! Visserligen med lite assistans, men i min värld är inte det att stampa på samma ställe direkt. Stark, otålig, envis - något du kan känna igen? :-)
    Du impar!
    Hälsn. Ann-Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppningen (Y)
      Hoppas det går bra med er ponny

      Radera
  2. Ja, det går jättebra. Han är en riktig guldklimp. Vi väntar med att ta med honom till ridskolan tills du är tillbaka (dotterns val).
    Ha det så gott det går med tanke på omständigheterna, så ses vi när vi ses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ju sjukskriven nästan hela denna terminen, men ska försöka komma och hälsa på några lektioner :-)

      Radera
  3. Men Lola vad har hänt?? Måste ta o läsa tillbaka lite här i din blogg ser jag!

    Vet du av ngn stallplats så hojta. Är på väg "hem" igen framåt mars/april om allt går som jag tänkt! Hör gärna av dig :)
    Krya på dig
    Kram Marie
    marieandersson@msn.com om du kommer på ngt ställe till vettigt pris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. fel mail

      marieandersson2@msn.com
      ska det va!!

      Radera
    2. Står bara på facebook vad som hänt, jag hade inte tillgång till bloggen på sjukhuset

      Satt på en häst som stegrade sig och slog över så jag fick den över mig. instabila bäckenfrakturer som följd, opererad och släpar mig nu fram på kryckor...

      Kul att du är på väg hem :-) Vet kanske några, men i vilket område?

      Ha det gott
      Lola

      Radera
    3. oh fy fasen!! Hoppas du repar dig ordentligt snart!!!
      Jag kommer väl bo i Kinnahult igen...så inte alltför långt bort isf vore ju bra. OM jag inte säljer honom , vi får se. Måste iaf kolla OM det finns ngt överhuvudtaget, innan jag bestämmer mig. Det är ju ändå Tachas föl!! :D

      Radera
  4. Vet ev plats i kinnahult :-) Hör av dig när du är på g....

    SvaraRadera
  5. Ok det görjag. Ska ner framöver o kollla lägenhet....:-)

    SvaraRadera