Translate

onsdag 7 augusti 2013

Upphittad


En liten kattunge...





Varför händer sånt alltid mig? Att jag springer på djur i "nöd".
Men inte sjutton kunde jag bara gå vidare när jag hörde det lilla ynket skrika högt och hjälplöst i buskarna , blöt,kall, rädd och VRÅLHUNGRIG utanför Kungsfors matsalar, särskilt inte då jag dagen innan sett en överkörd svartvit katt i närheten som troligen var Felix mamma. Ja, namn fick han fort.

Jösses vad hungrig han var, försökte till och med gnaga på fingrarna med sin tandlösa mun. Snabbt iväg för att köpa mjölkersättning och nappflaska.. Inga problem att få i honom mat.
Kissade fick vi också honom att göra (blöt handduk som liknar kattmammans tunga).
"Pappa Frank" (Angelas hund) tog sig snabbt på rollen som styvmamma.
Dom pratar om hund och katt.....


Eftersom jag inte litar på Vimse. Lite vaktig och avundsjuk. (ser ju hur han är när några av våra andra kommer för nära.) Så ringde jag in Angela som fick vara den som tog honom. Vet att hon ställer upp.

Som om hon har det lättare..... 2 katter redan innan i en etta, som INTE gillar varandra så där jättemycket...och där båda äter specialmat. Kommande problem....
Så känner ni att ni vill ge detta lilla pyre ett livslångt hem, så hör av er.
Just nu så är det sagt att vi ska ha delad vårdnad om honom. Men att ha en tredje katt i en etta är omöjligt, och här går inte.
Bara att höra av er..............
För inte kan ni väl motstå den här lille saken...
Tittut

Pappa Frank

Mätt och belåten

Mordiska taxar....*slickar sig om munnen*

Och när jag inte räddar kattungar, eller skator för den delen....  
så är det första jobbveckan, hur man nu ska få till den tidsmässigt. Sjukt mycket på kontoret, sisulistorna har jag förträngt och helgens dressyrläger närmar sig med stormsteg. Där bara helgens läger egentligen är dom timmar som är på en arbetsvecka....Hela måndagens kontorsarbete gick åt pipan till förmån för att hämta/flytta/ta in hästar för vaccinering.
Finns visst något som heter flexa med tiderna, men ibland är det svårt. Får bli längre fram när det är lite lugnare. Alltid väldigt intensivt vid uppstarten.
Inte blev det bättre av att vi mister våran ena instruktör på klubben som flyttar hem igen.
Hon kommer vara saknad. Men det medföljer lite extrajobb under ett tag. Fast det löser sig, det gör det oftast. 
Ska också hinna med att fixa ADHD-Killens tappsko (plus en annan häst), bada honom, hinna rida, ta hand om K den Sure.(Rätt fantastiskt hur hästar finner sig i boxvila. Nu har vi ju uteboxar så han får ju lite yttre stimulans genom att kunna se vad som händer här.)
Handla inför lägret. (här får jag skylla mig själv lite då det finns folk som erbjudit sig, men då jag är lite petig med att det MÅSTE vare JUST dom soltorkade tomaterna och JUST den salladen, så är det lugnast att jag gör mina inköp så kan jag överlåta resterande handling sedan, lite löjligt, jag vet. 
*ler med tungan ute* Va ju det där med att det inte finns några smajlisar här............Orkar inte hämta på nätet heller.


Dagens ord blev: Det är bättre att ångra det man gjorde, än att ångra det man aldrig gjorde.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar