Translate

tisdag 27 augusti 2013

Mår skit..



Jag mår skit, inte själv utan för att våran lilla Jara mår dåligt.
Väntar på veterinären...


Hon ligger på Blå Stjärnan med dropp och antikräkmedicin och antibiotika. Kräkningar och diarré (blodig sådan) gjorde att vi fick åka in med henne igår.  Dom verkar inte hittat något på röntgen som satt fast (vad dom såg just då). Nu väntar vi bara på rapport från veterinären på deras telefontid.
Hoppas innerligt vi får hämta hem henne i kväll *håller tummarna*
Kan bara tala om att det var tomt i sängen i natt, bara Vimse på plats (och Masen naturligtvis). Simson vägrar att gå i trappor så han sover nere, vill han sova sängen är det bara att pallra sig upp.

Jara <3


Första natten hemma för hästarna. Så nöjda och glada. Gladast blev nog "Stören" som tillbringat ett antal veckor ensam. Han har fullt upp med att äta medans dom andra kollar så allt är som vanligt...
Elvira spanar efter "Pökena i kogen..."


Längtar efter den nybeställda sadeln (igen). Fast jag har har ju sadel att rida i fram tills den kommer. Elvira får helt enkelt låna ut "sin". Inser att det inte är första gången damen lägger beslag på ADHD-Killens saker...
*Avundsjuk?*

Amerigo har börjat sälja schabrak med sin logga på. Sa till sadelutprovaren att jag tycker återförsäljaren kan låta det ingå ett schabrak vid köp av ny sadel. Det blir ju bra reklam för dom.
Fast en del ser inte till den långsiktiga förtjänsten av reklam, utan bara till den kortsiktiga "förlusten" att ge bort något. Vet inte vilken kategori generalagenten tillhör. Återstår att se...

Det där med att "rida"....
Blir så ledsen när man ser ryttare bli arga på sina hästar, rycker och sliter i dom, när det är ryttaren själv som inte lyckats ge rätt signaler.
#Fattar du inte vad jag säger (säger ryttaren) Jo, jag fattar det du lyckats förklara (säger hästen)
(Blev ett "ordspråk" extra idag, det bjuder jag på)

Att låta sin egen frustration gå ut över hästen gör det bara värre, man får en häst som hela tiden räknar med att bli bestraffad för "något". Inte lätt att slappna av och jobba "rätt" då. När kommer rycket i tygeln, eller sparken i sidan??? Bäst att spänna sig så man är beredd....

Vill ni se en ritt i harmoni? Kolla då Charlotte och Valegro ta hem Guldet.
http://www.svtplay.se/klipp/1416400/har-rider-dujardin-hem-annu-ett-em-guld
En fröjd för ögat. Tänk att få sitta på en sån häst *drömma kan man ju alltid*

Nu bonkar hästarna och vill ut!
Ännu ett dagens ord: Den som griper till våld visar att hans argument är slut.

/Lola 




2 kommentarer:

  1. Där konsten slutar tar våldet vid! så sant så sant, men lola vilken jättekant vid dina boxar, inte optimalt utsteg där ,en höjning av gruset så att det släntar bättre kanske vore en ide. Hmm blodig diarre? låter som min komet när han stoppade i sig choklad i förbjudna mängder han, trodde han var på väg ifrån oss då. det är hemskt när "barna " är sjuka och nej masen är inte samma sak som vovven att ha i sängen, själv sover jag bra utan min kille men är lexxie borta så går jag runt som en zoombie utan ro... Kramar och puss på nosen till sjuklingen. vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina hästar kan lyfta på benen, allt behöver inte vara plant.

      Radera