Translate

måndag 12 augusti 2013

Helt slut



Jag är helt slut efter en intensiv dressyrhelg, och jag har bara suttit till häst en gång (eller två, red ju Sasse på fredagen innan kursen) Tur man kan gå in efteråt och redigera eftersom jag inte kan räkna. Red alltså 2 gånger på lägret och en gång innan, blir tre totalt...:Svaret är lila
Undrar hur deltagarna känner sig i dag? Dom såg ganska slitna ut på söndagseftermiddagen. Tror och hoppas att det var ett gäng nöjda ryttare som känner att helgen givit dom något. Mycket skratt och prat om hönökakor och lövbiffar....
Samtliga deltagare har fått rida dom flesta passen i dressyrsadlar, Jag och Angela lånade ut våra, jag har ju 4st... (och kanske en till på gång, fast det är en annan historia)
Hela helgen avslutades med en lång skrittrunda med ett avbrott vid sjön så vi verkligen skulle få rätta ridlägerkänslan *bada med hästarna*
http://www.facebook.com/photo.php?v=10151724372382860

Compeedplåster var flitigt använt på olika kroppsdelar denna helgen, och tänk vad ett uppvisat comeedplåster på plats kan göra med handställningen och hur man SKA hålla tyglarna egentligen. *avslöjad*
Vilken skillnad det blev :-)

Lördagens träning för Peter var mycket uppskattad. Kul att höra att jag har en bra häst, ryttaren ska bara lära sig utnyttja det. *Inget nytt under solen alltså*
Fan att man inte har styrkan att "sitta ner" utan att det gör ont i leverområdet Fan, helvetes djävlar...(det är där "historien" om en ny sadel kommer in)...Fortsättning följer i ett annat inlägg.

Mina nycklar....finns nog ingen nyckelknippa i världen som varit "borta" så många gånger denna helgen.
Ligger tryggt vilandes i min väska nu i varjefall.

Vill tacka alla som hjälpt till med det däringa köksarbetet som inte är min starka sida. (Jag bidrog med min pestopastasallad i varjefall.) Annars var det andra som stod för allt arbete.

I dag ska jag äntligen fixa håret :-) kan löna sig att ta tappskor ibland. Mycket/många färger ska det bli. Måste ju synas att det hänt något. Diskreta slingor är inte min grej. Så Kicki har att göra nu om en stund.

Får se om inlägget uppdateras med några bilder eller om dom kommer på ett nytt inlägg i stället. Vet att det fotades i massor :-)

Dagens ord: Det verkliga geniet känns igen på all kritik från dumskallarna.



3 kommentarer:

  1. compeedplåster på dig lola?inte möjligt väl. Hmm lever är stökiga grejjor men kolla dina äggstockar och livmoder en extra gång,låter inte okej att det gör ont att sitta riktigt. Förstår att ni hade en rolig helg och nyttig dessutom,badfilmen var ju härlig helt klart den såg jag igår. Hälarna ner tummarna upp och blicken i horisonten så löser sig det mesta. Kram vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga compeed på mig. Inga fel på mina äggstockar. Det är min sjuka lever som spökar.

      Radera
  2. du är ju en färgstark persson så klart att håret inte kan vara diskret, heja dej so kör Ditt Race, så att säga :)/Barbro

    SvaraRadera