Translate

fredag 23 augusti 2013

Tack Alla...


...
Ja, än en gång tack för alla gratulationerna på min födelsedag.
Kul att bli ihågkommen, dock mindre kul att bli äldre, rynkigare,glömskare och ett steg närmare ättestupan.
Aldrig varit så där mycket för att fira saker som är ett "måste". Födelsedagar eller julafton och vad det nu finns för fler....midsommarafton.
Den "firade" man ju i sin ungdom, midsommar alltså. Resultatet av firandet brukade inte vara så kul. (krama toalettstol på en camping eller nått sånt)
Men jag är ändå som sagt glad över gratulationerna *tummen upp*
onsdagen, en otrolig sensommarkväll

Fast det som "gjorde" min dag var ett sms sent på kvällen från en mamma vars barn började rida för mig den dagen, där hon skrev och tackade för en rolig och lärorik lektion. Sånt är kul och ger en motivation att stå i det där jättevarma eller iskalla ridhuset kväll efter kväll.
Sjukt bra flyt på samtliga lektioner hittills denna veckan, känn ingen press fredagsgruppen....

En av våra hästar har sin egen fanclub...Vem vet, väggarna i sovrummet kanske är pyntade med bilder på den hett efterlängtade drömhästen *fniss*
Slumpen att han fick just den hästen? Ja, faktiskt!


Den efterlängtade provsadeln kom i går, höll på att få hjärtsnörp när jag såg lådan. Vet inte om posten sparkat boll med den eller vad.... Bakvalvet på sadeln stack ut, det är väl en himla tur att Amerigo har otroligt tjocka sadelskydd. Inte en skråma på den. Tror inte ägaren hade varit så glad på posten om den blivit skadad.


Provred den och jag var i sjunde himlen, bry er inte om att ADHD-Killen går bakom lod på filmen. Han var inte uppvärmd. Utan se skillnaden på före efter http://www.youtube.com/watch?v=BCp54zOLgdE&feature=youtu.be
Kan förhoppningsvis komma ännu mer ner i sadeln när pms tiden gått ut. Är det bara jag som förlorar kontakten med mellangärdet under den tiden???

Behöver också en halvtum större och med längre kåpor, men annars så *LOVE*
Konstigt att sadeln jag inte kan sitta i på Sasse sätter mig klistrad på Elvira???

Elvira ja...vilken dröm hon var att hoppa i torsdags. Så lätt fram och i balans. 
Ny sadel OCH kanske 50-75 kilo lättare (HÄSTEN alltså, jag dras fortfarande med mina extrakilon)
måste vara det som gjort det.

I dag så är det första träningen för Ingamay, sjukt kul att vi drar igång igen. Hinner ju träna i provsadeln med, så då får den bekänna färg (och jag).

Ska avsluta med något bra dagens ord: För att lyckas här i livet ska man verka tokig men vara vis.

/Lola





2 kommentarer: