Translate

måndag 19 augusti 2013

Svårt....


I dag var det svårt...att hitta en bra rubrik.

Först tänkte jag det skulle stå "Orättvist", för att jag insåg att mina stackars vovvar haft olika försäkringsbelopp på veterinärvården....Lilla Jara hon hade dubbel vetvård, medans killarna bara hade vanlig. Det är väl det som kallas jämlikhet....eller inte.... ;-)
Fick i varjefall fixat så att alla hade dubbel veterinärvård. Rätta mig om jag har fel, men Agria (som jag har) sa att dom var enda bolag där vetvårdsbeloppet inte sjunker med hundens ålder. Toppen om det är så. För det är ju när hunden blir gammal som man oftare behöver uppsöka veterinären.
Vet ju att det innan sjönk på Agria också. Kanske något annat bolag hängt på?


Sedan tänkte jag skriva "Paranoid", men tyckte det va lite i överkant, men ändå rätt nära sanningen...
Har en vän på Facebook som jag tycker uppvisar paranoida tendenser.
Klippt från Wikipedia för er som inte vet:
En person med paranoid personlighetstörning har mycket svårt att hantera motgångar, och tenderar att förklara dessa på konspiratoriska sätt. Personen uppfattar människor, även anhöriga och närstående, med misstänksamhet, och uppfattar ofta deras handlingar som om de har ett underliggande, falskt eller försåtligt syfte som inte uttalas, och som personen läser in "mellan raderna", trots att det är uppenbart för andra att sådan falskhet inte finns. Denna misstänksamhet har personen också i romantiska relationer; patologisk svartsjuka är vanligt bland personer med paranoid personlighetstörning. Det finns en uppenbar tendens till rättshaverism, att driva sin rätt in absurdum och att inte ge sig. Personen har också ofta en något grandios självuppfattning, och anser att världen kretsar kring denne; världsbilden och synen på omgivningen är konspiratorisk, och personen uppfattar ofta att det döljer sig mycket under ytan. 

Fanns mycket mer, men bara så ni får en aning.




Denna personen har helt fastnat i en "sak", allt kretsar kring detta. Och h*n är/var övertygad om att när mailkontot blev kapat (händer ju många dagligen) var det på grund av att *h*n driver sin kamp mot "dom". "Dom" är ute efter personen i fråga. Allt som går fel beror på dom, skyller säkert vädret på dom med...
Bilder, länkar ja allt. är hatiskt nu mot denna organisation, och i princip alla aktiva i den också...
Mailat och försökt "prata" med personen i fråga om att det finns betydligt värre saker. Inser nu (efter mailet) att jag nu ligger på minuskontot och nu står på "DERAS" sida...
Inget att göra, men beklagligt att man kan bli så fanatiskt övertygad om att "ALLA" är mot en...

Tillbaka till mitt rubrikval. Efter det så tänkte jag "Snart så"
Snart så... kommer sadeln jag ska provrida i (typ i morgon), sedan kommer sadelprovaren på fredag.
Men så tänkte jag att va fan, vad va det för jävla överskrift? 
Vill ju att rubriken ska göra er nyfikna och klicka på länken och tro att jag har världens skvaller/nyhet eller liknande. Vilket jag oftast inte har. *tråkig blogg*

Därför blev det "Svårt" som rubrik, kanske någon av nyfikenhet var tvungen att kolla vad jag tyckte var svårt i dag. Och så var det bara rubrikvalet som var svårt ;-) *nyfiken i en strut*

Men helt plötsligt så fick rubriken en NY mening.
Telefonen ringde nu medans jag skrev och det var canal digital på tråden. Och då undrar jag varför i helvete ska det vara så SVÅRT att acceptera att vi sagt upp deras abonnemang???

Ni har inte 6:an och ni har inte motorkanalen var mitt svar ( för 4:e gången tror jag det är nu som dom ringer och ger olika erbjudande) 
Han:Ja, men du får rabatterat pris. 12 månader men ni betalar för 6...
Jag: Får jag 6:an och motorkanalen då?  
Han: Nää, men du får tillgång till 48 kanaler...
Jag: som jag inte tittar på...och om jag skulle gjort det så har ju det andra bolaget som vi har kvar (viasat) dom kanalerna   *dum som ett spån*
Tror han fattade att vi inte fortsätter denna gången..

Nu dagens ord: I striden mot en ponerad yttre fiende, försummar vi den verkliga fienden inuti.

/Lola

1 kommentar:

  1. Dom fattar aldrig,deras jobb är att sälja mucho. Svårt är en bra titel ,allt du räknat upp är ju svårt...Försäkringar är en djungel i sig,tror inte ens dom själva begriper tyvärr. vivvi.

    SvaraRadera