Translate

tisdag 13 augusti 2013

Bort, bort bort...


Bort, bort bort...med reklamen.

Insåg att en del reklam var sådant jag inte riktigt stod bakom eller gillade själv. Och jag insåg att på "klick" annonser blir man inte rik. Dom ynka hundralapparna kan kvitta.
Får se om jag tar tag i det där med att få med er in i spelträsket i stället...
Eller så får bloggen vara reklambefriad. Fick ju inget när jag skrev på facebook, så det spelar ingen roll. Är ju inte därför jag plågar er med mina inlägg, att ni ska klicka på annonser.

I morgon....första ridskoledagen för mig. Ska bli så kul att träffa alla, både gamla och nya elever.
Mycket flyttande hit och dit, några verkar missat att ridskolan börjat, fakturorna är betalda men ingen elev.(Vi startar ALLTID v 33)...elever som har vuxit flera decimeter under sommaren. Man sätter någon på Lucky och inser att Henk kanske varit ett bättre val.
Blir spännande i morgon hur det blir. Har jag placerat dom nya eleverna i  passande grupper? Det återstår att se....
Dom nya hästarna sköter sig bra. Har ju sett dom på vårat dressyrläger. *Duktiga pållar*
Extra kul att det är så många nya elever i höst, både nybörjare och sådana som ridit innan.
Vi har otroligt många vuxenelever. Om man nu nånsin blir vuxen när man håller på med hästar?
Själv är jag ju 27 *host, harkel*

ADHD-Killen....Han vill hem. Kommer galopperandes som en galning när vi kommer, och tittar långt efter oss när vi lämnar betet, och han är extra elak mot gamla Myran.
Det är nu ni ska påminna mig om vad jag sa om ADHD-Killen för ett tag sedan....
Att han lugnat sig och tappat sina bokstäver....
Kan tala om att han har grävt rejält och säkert hittat några nya kombinationer att visa upp. Men vet ni vad? Jag tar med glädje alla hans bokstäver för att få glädjen att rida honom.

Men det är nu som alla säger : En annan gång! När jag frågar: Vill du prova honom?

Det börjar dra ihop sig att ta hem alla. Kaggen "K den Sure" kommer bli överlycklig att slippa stå själv.
Gillar heller inte att ha hästarna på bete/ute när det åskar. Läste att 8 hästar dött av blixtnedslag i Skåne i sommar.
Fy fan :-(
Har hjärtat i halsgropen när man åker till betet efter ett åskväder. Dom går ju vid en kraftstation så risken är ju lite större att det slår runt om kring där.

Funderar.....finns det intresse för en dressyrhelg under jullovet tro?...
Verkar i varje fall som dom flesta som var med redan bokat sig på nästa dressyrsommarläger. Ser nästan ut som om man skulle planera 2 st. Då det verkar vara fler som vill vara med.
Hmmm, vem ska bli hemlig gästtränare då tro??? Det tål att funderas på...

Nu nana sängen ska bara hitta ett bra
Dagens ord: Tala sanning så behöver du inte komma ihåg vad du har sagt.

/Lola



1 kommentar:

  1. jan brink kanske? klart killen har hemlängtan skolan har ju börjat ryktet når nog även hagar tror jag.vivvi

    SvaraRadera