Translate

fredag 9 augusti 2013

Nu kör vi...


Nu kör vi igång i dag med årets dressyrhelg, eller om några timmar rättare sagt....Ljuger som vanligt..
Ska bli skitkul, 17.00 smäller det. Så har ni inget att göra så kom och titta/hälsa på.
Det är ett glatt gäng som kommer, så högt i tak kommer det garanterat att vara. Tänk, hästsnack en hel helg. (som om det inte är det i vanliga fall också...)
Lördagskvällen blir det lite grillat och gott att dricka till *mums* med tidig söndagsmorgon....*små glas*
Innan dess så kommer Peter Härnstam och håller träningar för oss alla. Tror alla är lite pirriga men förväntansfulla. Vill ni läsa mer om honom kolla HÄR
Hoppas det tas många bilder/filmer så får vi lägga ut och visa hur kul vi haft sedan.
Som tur är har jag haft hjälp med handlandet av mat/fika. Man har olika talanger och färdigheter. Planera mat är inte min. Var dock med och handlade men rantade bara efter Susanne som metodiskt sprang från hylla till hylla. TACK Susanne för hjälpen, jag hade gått där ännu...med en korg och trott allt skulle gå plats....


lånade bilder...



För övrigt: Hektisk vecka med mycket krångel *en grov UNDERDRIFT*.
Äntligen är våran mail flyttad till en annan server, låter väl positivt, Eller hur? Eller NOT... nya inloggningar, lösenord, nya konton...innan jag fick ordning på det, är ju inte mail.marksridklubb.nu längre när man ska logga in...
Inte nog med det så gjorde den sista uppdateringen på vårt ridskoleprogram att det krånglar där. Så saknar ni en ridhusfaktura så kan det dröja, så vida vi inte har alla era uppgifter redan innan. Fast ni kanske saknar den ändå om jag ska vara ärlig. Mycket annat att hinna med denna veckan.
För nästa vecka börjar ju ridskolan på "riktigt". Ska bli så kul att träffa alla. Blir ju som vanligt även några nya...Hoppas jag inte skrämmer skiten ur dom bara...
Som det ser ut just nu så kommer jag även ta dom flesta av Matildas vuxengrupper, inte alla, men nästan.
Får se vad som händer längre fram.


DAGENS ARGA INLÄGG:
Var kommer alla rykten och osanningar ifrån? Blir så förbannad.
Så här ligger det till, klubben har i många år haft samma hovslagare, en skitduktig kille och framför allt väldigt rolig :-) Saknar honom redan, men han har några andra i stallet så man får ju träffa honom ibland i varje fall.
I år var vi tvungna att se över våra kostnader, så offert lämnades ut. Tyvärr så hade han inte lägsta pris.
Ny (duktig även han, vi vill ha kvalitet) på plats i stället.
Döm av vår förvåning när man sedan hör att en annan hovslagare sagt till sin kund att han fick sluta för att han slog hästarna!
Var i helvete kom det ifrån??? Helt sjukt, vad får folk allt ifrån? Vill verkligen poängtera att det där ryktet är SKIT OCH FÖRBANNAD LÖGN!!!! *muttrar argt*

Äntligen så kör Ingamay Bylund igång sina träningar igen på klubben. Vill du vara med? Finns några lediga platser.
Fredagar jämna veckor 11.00-13.15 ca ,torsdag ojämna veckor 15.00-17.15 ca, oftast rider man 2 och 2.
Bara att kontakta mig på Facebook, så lägger jag in er i vår träningsgrupp.

Dagens ord: Kan du inte förklara det du gör, ska du ifrågasätta det.

1 kommentar:

  1. finns ju så många som inte kan ta att få flytta siglola det är bara så. jasså din korg fyller inte upp den heller ,märkligt trodde bara det var min som bar sig åt så. hade hovis i 15 år superbra hästarna inne när han kom (dvs om han kom) och alltid kontant i handen. hmm plötsligt kommer ingen trots bokat trots upprepade påstötningar, fick höra bakvägar att mina hästar var vanskötta jag var aldrig där han fick alltid hämta själv skitiga hästar i hagen och aldrig att jag hade några pengar. behöver jag säga att den mannen frontade jag på ica sa vad jag tyckte o tänkte (diskret som jag är) och nej jag har aldrig mer pratat med skitstöveln,som lyssnade mer på andra än att ta det med mig om han var missnöjd. Lycka till med dressyrlägret och ha rooligt. vivvi.

    SvaraRadera