Translate

torsdag 1 maj 2014

Helt otroligt



På lördag är det min sista sjukskrivningsdag (3 mån). Känns så avlägset med olyckan och sjukhusvistelsen och hur man tyckte att ta sig fram 1 meter med rollator var en bedrift. Nu känns allt som vanligt, nästan. Visst stelnar jag till och har ont. Men för jämförelse så är den smärtan ingenting mot vad jag hade i kroppen innan jag la om kosten. Så varför gnälla :-) Måste dock ta tag i det, varit mycket potatis och ris ett tag.....plus lite annat.
Tillbaka till kött och grönt (y) Tur gubben kommer i morgon så grillen väcks till liv igen. (och spisen)
Och precis ringde han och sa att han ska jobba 4 dagar till... :-/

Nu helg igen, är det inget annat? Ut i det fina vädret för att rida, eller rättare sagt in i ett ridhus. Jag är inte lika modig som mina elever. Skulle vilja sett ADHD-Killen på terrängbanan.... *svettas* Gulp...
Ridgrupp på terrängbanan

Vi har ju haft några ridgrupper nere på terrängbanan i veckan, tror dom flesta skulle vilja rida där, men vad man ska veta är att man inte kan tro att det är samma hästar som till vardags lufsar runt i ridhuset.
Pigga och explosiva, hoppar och bockar. Så man behöver ha bra balans och vara orädd.
Men så nyttigt för hästarna, dom har verkligen fått ta i med sina bakben, när dom tvingades att skritta upp för den branta backen. *Pust och stånk*

I morgon Ingamay igen, lånar ut häst denna gången med. Får se om hon får rida i min eller sin egen sadel *Moahaha- Sadist*
Jag ska se om Sasses sadel känns bättre för mitt bäcken idag, så förhoppningsvis kan hon ta Alton (som bara blir skönare och skönare... kanske köpte Sienan i onödan? )
Nä, dom behöver varsin sadel hävdar jag bestämt.
Trots att jag bara kan rida en häst åt gången. För det är väl inte så att jag är prylgalen? Äsch.
Vet en annan som är och rycker i Alton ganska friskt ;-)  Du får köpa en egen. :-P

Dagens ord:
Du lever bara en gång, ta till vara på den enda gången.

/Lola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar