Translate

onsdag 14 maj 2014

*Respekt*


Ja, det ordet fick jag höra flera gånger från Dr. Runge i dag. Var återbesök och röntgen (3-månaders-koll)
Han sneglade efter om jag hade en eller två kryckor när han kom in på rummet....
För att sedan fråga hur rehabiliteringen gick.
Jag: Jo tack bra, jag är i princip tillbaka fullt ut och har jobbat ett tag.
Han: Ok, men du har inte kunnat sko ännu?
Jo, verkade den första hästen sittande på en stol i mitten av Februari och skor nu, men inte fullt. *Här är det mer latmasken som spelar in* Rider för full sen ett tag tillbaka också.
Han: Ok ,tur det finns såna patienter också.
Jag: Har gått på vad du sa efter op, att det bara var min smärtgräns som avgjorde hur lång rehab jag skulle ha. Och sitta still är inte riktigt min grej.

Ville sedan se (och få) bilderna på bäckenet efter op för att se vad dom gjort. Och man förstår ju verkligen att det är rejält hopskruvat. Tydligen så hängde bäckenet i princip fritt då det var frakturer på båda sidor om sakrum. Hade det varit "förr" så hade det betytt flera månader i ryggläge. Så en jädrans tur att man lever nu och inte förr ;-)

Summan av det hela blev att den "obligatoriska" 6-månaders-kollen ströks (y)
Kommer kallas om ett år för att se om skruvarna sitter som dom ska eller om dom börjat vandra iväg.

Nu i väg till jobbet, hoppning på schemat idag

Dagens ord: Du behöver aldrig prata om dig själv, det sköter andra om när du gått hem

/Lola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar