Translate

tisdag 27 maj 2014

Jag vill också...


...rida Lingondressyr, eller (B)Lingondressyr som en elev döpte om det till.

Tänk att få blinga och pimpa för fullt utan massa löjliga regler att ta hänsyn till.
För er som ska vara med så kommer hur mycket jobb ni gjort på era förberedelser även spela stor roll. Här krävs engagemang ska ni veta! För det går inte muta domaren....eller gör det det? *Blink-Blink* Hintar lite...

Tävlingsreglerna är ju annars väldigt konservativa inom dressyren om vad du får eller inte får ha.
Fast i ärlighetens namn så tycker jag dom börjat tänka till med TR.
Som förslaget att Msv C bara får ridas på vanligt träns, och att du även på högre nivå ska få rida på träns i stället för kandar, *Tummen upp*
Sedan att dom börjar diskutera ponnyryttarnas ålder igen...ja det är en annan sak, själv tycker jag det är bra som det är....

Tävla ja, det kanske är på tiden att vi kommer ut igen, är ju bara staketträning som kan få Sassenass att dämpa sig, eller staketträning kanske vi inte ska säga utan pelargonträning. Röda sådana är livsfarliga.
Fattar inte vad det är med den hästen, eller så känner han min motvilja mot den sortens blomma.
Inte favoriten om man säger så. Luktar illa gör dom med.
Tänkte länka en film från Youtube där ni ser hans blomfobi, men insåg att dom ändrat inställningarna så vi ser ut som en köttbulle på en tax. I varje fall på datorskärmen. Höll på att skratta ihjäl mig när jag såg det, en sekvens när jag travar mot kameran...obetalbar *ASGARV*
Äh va fan jag delar länken ( bjuder på dagens skratt) Sasse 4 år arbetar med sin blomfobi
Och för att bevisa att det är blommor och inte staket så visar jag en film UTAN blommor...
https://www.youtube.com/watch?v=YBn3B-NBFsM

Så jag får leta tävling där blommor (i varjefall röda sådana) inte är med, helst inga läktare...och där rök chansen att komma ut på tävling. För hur många ställen är befriade från läktare (sådana där saker man kan gömma monster bakom)??

Skämt åsido, ska faktiskt försöka rycka upp mig så vi kommer ut, är så jädrans bekväm bara.
Är det inte för långt bort, så är det för varm/kallt/regnigt/tidigt/sent....Och då stryker jag mig...

Sen kommer det stora problemet. Jag kan inte knoppa, eller kan och kan, jag fullständigt hatar det, kommer på en säker tredjeplats efter mitt agg mot symaskiner och dammsugare.
Funderar på om jag är den enda som tävlat Div I i dressyr oknoppat? Vi körde den lite vilda rufsiga stilen i stället.
Älskade Gammelman <3

Och nu, eller om en stund så blir det en tur till klubben med Bokstavsbarnet. Vilka bokstäver han har vet jag aldrig i förväg, även om ett mindre antal oftast infinner sig utomhus och samtliga dyker upp i stora ridhuset.
I lilla har vi läktare med FÖNSTER, så där ser han eventuella sabeltandade tigrar.

Vi har faktiskt en liten "Tiger" där. Våran inflyttade SISU-Katt (hon hjälper oss att skriva listor för fullt :-)

Helt sjukt vad tiden går förresten, vi ska i dagarna sätta oss med höstens planering på ridskolan.
Vadå höst? Känns ju hur avlägset som helst. Försöker förtränga känslan av ett iskallt ridhus mitt i vintern :-(

Dagens ord: Det räcker inte att ha erfarenheter, man måste komma ihåg dom också.

/Lola





1 kommentar:

  1. Köttbulle på en tax!! Grymt bra liknelse! :-D
    Men händerna Lola? Är det den förvrängda bilden som gör att de ser ut att vara så långt isär?

    SvaraRadera