Translate

fredag 16 maj 2014

Rullar på....


Ja, allt rullar på.
Börjar komma in i vad som hänt på klubben när jag varit borta, fan vad fort man glömmer alltså.
Kom på nåt jag fullständigt glömt bort *ve och fasa* Att boka gästtränare till dressyrlägret i augusti. Tur det är några månader kvar......
Nått jag verkar glömt också är hur man skriver...fingrarna är snabbare än hjärnan, eller tvärt om... så det blir mycket omkastade bokstäver. Så ni som hakar upp er på felskrivningar kanske ska gå in på nån annans blogg.

Tanthoppade igår med Elvispen, fortfarande lugn (och skendräktig) lite mer trycka var det i henne, men bromsarna var hyfsat fungerande. Det är en jädrans balansgång på hur mycket fria händer (eller hovar) hon ska ha när vi hoppar. Eftersom hon vill ha lika fria på dressyrträningen sen.... *rödhårig dam*
Hennes skendräktighet kommer väl (tyvärr) gå över. Funderade ett kort tag på att kanske lägga in en glaskula i henne (för fejkad dräktighet) men är tveksam om det hjälper, hon är ju just nu övertygad om att jag (och alla andra) är hennes föl. Mycket slickande blir det....
Hittade en bild på Elvispen och A-Barnet, några år sedan nu...2006.
Puss på dig min son <3 

Cirkulerar som dom flesta kanske märkt en utmaning på Facebook om att se det positiva i vardagen (3 saker varje dag x 3), tycker den är riktigt bra. Vi är ju tyvärr ofta väldigt gnälliga och negativa.
En del använder Facebook som en klagomur, oftast bara negativa inlägg.
Fast....finns dom som skriver hur toppen allt är JÄMT....misstänksam, är det verkligen toppen hela tiden?

Ja det där med att se det positiva....
Nu kommer det bli skitsnack, så är ni äckelmagade så sluta läs här!

När man har en leversjukdom som jag har så talar skiten om lite hur levern mår. *Fnissar* Hur fan kan jag få för mig att dela med mig av nått sånt...Ni måste tro jag är helt från vettet.
Men i alla fall, så är det. Färg och konsistens speglar lite leverns förmåga att arbeta. Och nu till det "positiva"
Ska jag gå efter det så verkar det gå åt rätt håll i varjefall. Mer rätt färg (inte senapsgult).
Får nu hoppas att nästa provtagning ger mig rätt, 2 veckor kvar ungefär.....
Ökad kortisondos gör "underverk" med aptiten *tyvärr*. Får vara glad att dom inte höjt cellgiftsdosen. Illamående och hungrig samtidigt är ingen bra kombo...

Om en stund så Ingamayträning, blir A-Barnet som får jobba idag.

Jobbar hårt med att han inte ska krulla ihop sig. finns säkert dom som tror vi rider rollkur när vi fiser runt i manegen. Tro mig, det gör vi inte. Bara ett A-Barn med väldigt lång hals och en ryttare som tyvärr är lite för stark i handen:-( Men vi jobbar på det.
Och nu ut för att förbereda dagen

Dagens ord:
Det är ingen glädje att vara sysslolös, det roliga är att ha mycket att göra och strunta i det.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar