Translate

lördag 24 maj 2014

Nu har helvetet frusit till is...


..................

Eller så regnar det brödrostar eller nåt.
För jag har varit "huslig" och bytt gardiner (innan dess tvättat fönstren och skruvat upp nya gardinstänger)
Nu förväntar jag mig stående ovationer ...*BUGAR*...
Bry er inte om kabeln som hänger utanför, "ytterst tillfällig" installation....

Rättar mig, jag har bytt gardiner 2 ggr. Har för första  gången i mitt liv köpt..... 
....och nu har jag glömt vad dom heter...... *fan*.... såna där som hänger på en egen lite sak....men jösses, här skulle jag skryta så vet jag inte ens vad det heter....
Never mind, i vilket fall som helst så var dom nyinköpta *sakernasomjagintevetvaddomheter* för långa. Vilket jag egentligen visste/anade men trodde att ett under kanske skett. 
Trodde så mycket på ett under att jag faktiskt provade trots att matematiken (som inte är min starka sida) sa att det var döfött.... (Var väl därför jag var tvungen att prova, jag litade inte på mina matematiska kunskaper)
Pratade lite löst om mina nyinköpta troligtvis för långa gardiner i stallet häromdagen och en av mina elever sa: Det finns nått jätte bra som man stryker fast i stället för att sy....
Suckade tungt, för att stryka behöver man troligen ett strykjärn va? Det kan till och med jag räkna ut.
Och nåt sånt finns inte här. Köper strykfritt, och hänger upp lakan VÄLDIGT *läs maniskt* noggrant. då behöver man inget strykjärn....
Så det hela slutade med mina favorit gardiner, har väl säkert 20-25 år på nacken.( Borås Wäfveri)
Älskar äpplena <3 Har likadana påslakan :-)
Men om nån känner sig manad att sy upp mina nya gardiner mot en billig peng så hojta högt.

OM bilden ser lite konstig ut så beror det på att kommande vita panel står lutat för att jag ska se "helhetsintrycket" på hur det kommer se ut...........
Det grafitgråa som jag slitit och målat kommer bara vara kvar på en helväg. Velig? Jag? Nu vet jag inte vad ni pratar om....

Så nu är 2 rum i huset i princip klara. Resten är som vanligt kaos i. Där finns också just nu det som befanns sig i dom andra rummen tidigare....
Nu får det vara nog med husligheter. Så kul är det inte.

"Kuligare" är att hålla på med hästarna, eller umgås med likasinnade. Jag har som tur är en gubbe som med åren lärt sig att hästar tar tid, MYCKET tid.
Tror inte någon kan förstå (som inte håller på med hästar) att den tiden man lägger på hästeriet är balsam för själen. Och INGEN kan fatta hur mycket tid det tar. (om man inte är hästnörd själv)
En viss "svartsjuka" bland männen har en förmåga att dyka upp, "Vem är HAN?" För inte kan en normal människa tillbringa så många timmar ihop med en häst??????
JO, och fler timmar hade kunnat läggas....

Tanthoppade A-Barnet i torsdags, fattar inte varför han har så många spöken i ridhuset men ute i paddocken där det flaxar omkring saker *typ skator och katter, nu flaxade väl inte katten i och för sig.... den mer liksom flöt utefter marken*
Hur cool som helst.... Sasse alltså, katten såg ganska normal om än "flytig" ut....
Men fatta grejen liksom. Blir inte klok på hur han "tänker"... eller inte tänker....
Funderar på om jag ska fråga Ingamay om vi kan ha en träning ute, så hon kan se hur han faktiskt kan vara....

Och eftersom A-Barnet hoppade så var det mamma Elvisp som fick "dressyra". Viket hon skötte med bravur. 
Elvispen ska föresten tävla lingondressyr med Kicki :-)

Lingondressyren  ja, kul med så många anmälningar, räkna med många timmar, och ryttare som får turas om att skriva. 
Anmäl gärna att ni kan skriva :-)

Som vanligt ett av mina tankehopp...
En sak som jag hatar är att veta något som man inte får tala om, som kan/kommer göra folk ledsna när det väl kommer fram :-(
Alla får reda på det så småningom. Och egentligen är det roligt. Låter det konstigt? Ja, kanske men så är det...

Nu blev det flummigare än vanligt, dags att nana sängen tror jag, avslutar med ett dagens ord:
Spendera inte så mycket tid med att oroa dig för vad andra tänker om dig, 
det gör de så sällan ändå.
(man är inte så intressant som man kanske tror)

/Lola 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar