Translate

måndag 28 oktober 2013

Sommarbris...


Ja, eller typiskt höstrusk kanske är ett bättre ordval. Regn på tvären, men det hör ju hösten till liksom. Men den omtalade stormen ligger lågt (än så länge). Nu får jag väl "äta upp" vad jag skriver. Vaknar väl i morgon bitti med bortblåst stalltak eller liknande.
Tror meteorologerna blev lite tagna på sängen när stormen Gudrun kom. Inte fan fick man nån förvarning då inte. Nu varnas det för minsta lilla i stället. Vet inte vilket som är värst...
Så här enormt mycket blåste det vid 4-tiden...
http://www.youtube.com/watch?v=ZZ4NPN73cy4

Men lite mysigt är det allt med höststormar,i varje fall när man vet att hästarna står inne och mumsar hö, ADHD-Killen fördriver tiden med att döda sina pipleksaker. *noterar* Snart dags att köpa in nya pipisar.....
Och man sitter uppkrupen i soffan under en filt medan stormen viner utanför (finns dom som kryper inunder soffan också) *blink-blink*

Vik hädan förkylning,...och hädan den vek (nästan) Jag är inte sämre i varjefall *tummen upp*
Har ett svagt minne om att min läkare sa att jag skulle höra av mig om jag blev förkyld eller liknande eftersom cellgifterna eller om det var kortisonet kunde spela spratt med hur man känner sig.
Nu verkar det ju gått bra denna gången. Nu ska jag bara bli frisk nog så jag kan ta årets influensavaccinering. Nån som har koll på drop in tiderna?
Kom på att det är dags att ta mina prover nu i slutet på månaden också.

Håller ni koll på Facebook så vet ni vad dom flesta hästar gjorde igår, och i dag så var det Elvira Elvisp och K den Sure som fick komma till klubben. Gått från hackamore med långa skänklar till ett vanligt hack....
Inser att det är den betslingen hon gillar bäst.

Sassenasses sadel är ju fortfarande under inridning, fantastiskt snälla sadlar dom där Amerigomodellerna, inget bock eller bus alls. Sköter sig exemplariskt i stilla skritt och trav på rakt spår. Spännande om det blir protester när galoppen kommer in i arbetet.
Så man kan väl säga att sadeln är inriden, nu ska den bara ridas till. För att sedan bli inspekterad av utprovaren för att se om den utvecklats i rätt riktning. En ny sadel är nästan som en unghäst.

Nu hoppar jag tillbaka till vädret igen. Hundväder är det i varjefall, mina småttingar helt enkelt vägrar att gå ut, puttar jag ut dom så står tre mycket ynkliga vovvar och hänger vid dörren. Snacka om divalater...
Fattar inte hur taxar kan vara jakthundar? Soffpotatisar är mer deras stil....
I varje fall våra....
Skulle så gärna vilja ha valpar på vår lilla Jara, men vet vilket enormt arbete det är. Men vem skulle inte vilja ha några sådana här springandes hemma?




Vimse och Jara

Vimse (får väl säga att han inte är renrasig)

Jara, vår prinsessa. 

Det där med dagens ord alltså, vissa dagar så är det inte lätt, bara så ni vet.
I dag blev det: Människor lär sig inte utav andras misstag, de vill helst göra egna.

/Lola









2 kommentarer:

  1. Men så söt den lille Vimse är då! Vad är det för blandning?
    //Ulla

    SvaraRadera