Translate

fredag 1 november 2013

Varva ner....


Är det jag försöker göra nu, sjukt trött och sliten. Förkylningen är där och retas hela tiden :-(
Vill inte riktigt ge med sig.
Sedan har det ju varit hoppvecka för eleverna, och då är jag alltid lite speedad efteråt. Man har ju en viss anspänning hela tiden. Nu har det gått över förväntan, men några tårtor blev det, varav en på dressyrgruppen?? (fanns ju inte ett hinder i närheten) ?? Och en på läktaren.... *Det är väl en bedrift* Utan häst får väl tilläggas, vi brukar inte dra upp hästarna dit.

Tanthoppningen...ja förra veckan var jag ju lyrisk över Elvispens förmåga till att vänta och lyssna.
Och i går...denna veckan fick hon ett "snällare" hackamore.... Och tji fick jag....
Har nog aldrig ridit henne med så lite broms som i går. Framridningen var helt ok, men efter första hindret...
*KATASTROF*
Hände absolut INGET när jag tog i tyglarna. Och ni ska veta att jag är stark (muskelmässigt)
Ja, damen får skylla sig själv nu blir det långa skänklar igen! (på hacket alltså, mina ben kan jag inte göra längre)
I morgon är det klubbhoppning och jag är lite i valet och kvalet om hon skulle få skutta runt nån bana (med det lååååånga hacket) får se hur jag känner mig i morgon.
Eller är det någon som känner sig manad så står hon till förfogande.

A-Barnet känner sig lite utanför *gillar han inte*. Fått några dagars vila eftersom jag tyckte han var rejält mör efter sista träningen. Han har roat sig med att gräva fram/hitta sina bokstäver i leran i hagen. Måste ju vara där han hittar dom. I boxen är det ju bara pipleksaker och melassdunkar han kan hitta.
Kommer bli spännande att sitta upp på honom igen, vilopaus brukar inte göra hans bockserier mindre....
*ännu en häst som står till förfogande*...
Eller inte....  Skulle aldrig byta bort honom *Love*

Facebook....sedan sista stora uppdateringen så blir jag inte klok på det hela. Inlägg visas inte, man kan kolla och det ser lite "dött" ut, sedan kolla man igen och helt plötsligt så är det massa inlägg emellan dom som varit.
Har inställt på att visa "senaste". Sedan visar mobilen och datorn inte samma inlägg?

Skittråkigt att efter några dagar se ett inlägg helt enkelt för att någon annan kommenterat och man blir lite nyfiken, och så visar det sig att det är flera dagar gammalt????
Har lagt dom flesta som "nära vänner" just för att jag ska se deras inlägg, men det verkar som om Facebook väljer vad jag ska läsa *gör om, gör rätt*

Hade träning idag innan jobbet, har inte så många då tiden inte räcker till. Tar någon ibland om dom kan synka det när jag ändå är på klubben.  En av mina favorithästar. Oh vad hon gärna hade fått stå jämte mina andra :-)  Funderar....skulle behöva ett stort stall om jag skulle placera alla "gilla" hästar här hemma.

Vad gör dom till "Gilla" hästar då? Det vete gudarna.... Eller jo, det vet jag visst, i första hand deras personlighet. Dom behöver inte ha "Grand prix" nivå. Fast dom hästar jag gillar tror själva att dom är på den nivån. *Stora egon* Nämner inga namn, men jag tror ägarna vet om jag anser deras häst vara "flytta hem till mig material"

Nu börjar ögonen gå i kors av trötthet, ska väl skanna Facebook för att "hålla koll" en stund bara.

Dagen lilla ord blev: Att tänka är att samtala med sig själv.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar