Translate

lördag 30 november 2013

Oj vad dyrt...


Jag brukar ju gilla att shoppa, men ibland är det mindre kul. Min nittång är kass/utsliten så i dag var det bara att bita i det sura äpplet och beställa en ny...som hittat 1745:- .... (konstigt nog så slutade räkningen på 3790:-) ??? *blev lite annat tråkigt också...

Verktången är också på upphällningen men den får fan i mig hänga med ett tag till. 
Raspar går åt på löpande band 270 :- st ....
Skulle alltså behöva ny verktång (1995:-), nya hovknivar (ca 500 billigaste modellen), ny nitförsänkare (ca 600:-). Och på önskelistan ett hovstöd till. Bara 2000 pix...


Och alla specialskor man köper..... *pengarna bara rullar i väg*
Skor ju minimalt så nån större förtjänst blir det absolut inte. Känns som man betalar mer än man lyckas få in.
Köper färdigborrade skor nu för tiden, och det är inte klokt vad ett hål (eller två) kostar extra....
Min pelarborrmaskin har också kastat in, blev "lätt" strömförande. Säkrast att kassera plus att den slirade så det tog en evighet att borra ett broddhål. 

Nu hoppar jag igen....
Fast ni är ju vana vid det här laget.
Det där med "skvaller"... 
Blir lika fascinerad varje gång hur folk kan veta så mycket om människor dom egentligen inte känner...
Exempel: 
X har hört från Y att Q är en riktig bitch plus en massa annat skvaller.
X säger ovanstående till mig ( jag får väl vara bokstaven Ö då) 
Ö säger; men skojar du med mig? Q är en person som jag uppfattar som väldigt rak. Har aldrig uppfattat henne som nån bitch.
X: Joooo, hon är en riktig räpa.
Ö: Men känner Y Q då?
X: Nä, men hon har hört....

*SUCKAR*

Är kanske det som är problemet? Tjejer har en tendens att ha "svårt" för andra tjejer som faktiskt tar saker och ting med dig själv, i stället för att springa bakom ryggen.
Vi tjejer säger gärna att vi är "raka", men om sanningen ska fram så är det kanske inte riktigt så....


Och nu hoppar jag igen.....
Ingen feber på hästarna, men lite hosta. Sassenass fick prova sitt nya träns i dag, ett Micklem


Tror han gillade det, han krullade inte ihop sig utan tog stöd på bettet. Inga remmar som trycker på några tänder. Och ett klipps som lyfter bettet så det inte trycker på tungan/lanerna.
En "nackdel" bara. Det blev väldigt tydligt när bakbenen inte var med *Ler med tungan ute*
Bara att lära sig rida då...

Och nu så skickade en vänlig själ ett liv till mig på Pet rescue saga, så jag kan spela vidare...

Så snabbt ett dagens ord: Hellre en ärlig fiende än en lögnaktig vän.

/Lola





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar