Translate

tisdag 12 november 2013

Det lackar mot jul...

..lackar? konstigt ord, i dag är det väl mer ett negativt ord *Jag är lack*..
Fast jul är ju inget positivt för mig, är en dag som alla andra. Så det kanske passar.
Kanske var fel ordval, jag är neutral vad det gäller julen, äter gärna lite gott. men köpa klappar och liknande? Nej!
Köper hellre något spontant, utan tanke på att det är ett "måste". (någon annan gång)

I dag handlade jag dock lite "juligt".... eller rött tema är väl mer rätt.
Fick ju ett presentkort av Dunkens ryttare (ni ser, spontana gåvor är roligare) och i dag var det dags att shoppa loss. Och Ge-kås fick min snabba påhälsning idag.
Fick snabbt parkering och inga köer ut *tummen upp*
Temat var som sagt rött, "lite" julstämning alltså.
ADHD-Killen måste ju stylas inför blåbärshoppningen på lördag (Blå??, passar det med rött?)
Fråga inte mig, jag och matcha färger alltså... *hopplös*
Fick också handlat nya pipleksaker till hundarna, dom vet att det ALLTID finns minst en ny pipleksak i dom gula påsarna. rätt kul att se att dom vet vad som väntas <3
Här kommer lie av dagens inköp (Tack Amanda)
Nytt pannband vitt och rött

notera blinget :-)

Köpte bara det översta schabraket (brunt/rött), övriga är nytvättade...



I bland blir jag rädd för mig själv, på allvar alltså. Jag glömmer saker, tar fel på dagar, ja saker bara ramlar ur hjärnan. Går ju att skoja om det , men lite otrevligt är det. 
Så om ni läser vad jag skriver så inse att jag inte medvetet glömmer vad jag "lovat", jag behöver några påminnelser bara....


Jag hoppar som vanligt mellan ämnena.

Olika versioner...
när det "händer saker", banala eller allvarliga så är det garanterat så att man får olika versioner av hur det hela gick till. Vilket är rätt? Ja, det vete gudarna. 
Men om "någon" fått en reprimand (fan vilka fina ord jag använder) så är det väl ganska troligt att h*n ger en förskönad version av vad som hänt?
För inte vill man väl framställa sig själv i dålig dager? Mycket lättare att "vända" på det hela då, så man framstår som ett offer...."H*n var dum mot mig"

Och JA, ni som läser och undrar. Det är situationer som hänt, jag tar som exempel :-)
Fast vad? det får ni fortsätta vara nyfikna över ;-)

Dagens ord blir: För att lyckas här i livet ska man verka tokig men vara vis.

/Lola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar