Translate

måndag 4 november 2013

Kedjereaktion...


Eller rättare sagt/skrivet "Är du med, så är jag med, och då måste du också vara med...." Och så höll det på.

Med på vad undrar ni kanske (eller inte)...

Naturligtvis pratar jag om blåbärshoppning, i ett svagt (väldigt svagt) ögonblick så slant det ur munnen :
Ja, är du med så lovar jag att jag och ADHD-Killen ska vara med, fast då (vänder mig om till nästa ryttare) måste du också vara med. Och så höll det på en stund. Nu inväntar jag bara anmälningarna till klubben, några har redan inkommit.
Inte fan vet jag vad jag tänkte, eller det var väl brist på tänkande. För även om Sassenass är hyfsat cool på dressyrträningarna nu för tiden, så misstänker jag att framridning och allmänt stök på läktaren kommer göra att han håller benhårt i sina bokstäver. Ja detta kan bli livat värre :-)
Kommer skutta runt på nån låg höjd, för jag kommer nog ha fullt upp med annat på banan. *typ sitta kvar*
Lite kul, våra blåbärshoppningar som i första hand kanske ska vara till småttingar, dom blir knökade av vuxna på olika nivåer.
I vilket fall som helst så har vi skitkul på våra aktiviteter. Och man är inte äldre än man gör sig.

Elvispen fick tillbaka "sitt" (lånade) hackamore igen och oj vad fin hon var. Får bli vanligt hack till vardags och långa skänklar på hoppningarna. Undrar vad Ingamay säger om man kommer med hack?
Denna bettdjungel...
Fick ett tips från A-K om detta tränset .... (Tack)

Horseware Rambo Micklem Multi Bridle 

Googlade runt lite och insåg att även om Elvispen inte kanske skulle funka så gillar jag nosgrimman, och jag klickade hem (Ja, naturligtvis var jag ju tvungen att köpa ett, har ju inte handlat på eeeevigheter ju) 
ett multi bridle, (man får med ytterligare grunkor som gör att du kan köra helt bettlöst, och nosgrimman har "kapson" ring på sig) tyglar ingår också. A-Barnet är ju väldigt känslig i munnen och knäpper lätt av utan att ta stöd, kanske detta gör underverk?

Med frakt och allt så slutade det på 1298 svenska kronor.... kan ju bara för jämförelse säga att på Hööks kostar det 1499 och det är "bara" Competition bridle och det framgår inte om tyglar ingår.... sedan tillkommer frakt...
Pundet stod lågt idag :-) *Lola fyndat *

Annars så håller jag faktiskt hårt i plånboken, *Pengar på väg ut...* 
Vi har en krånglande bil (nån som är bra på el-fel?) kaminen krånglar, nya tändmojänger måste införskaffas och sedan tror jag termostaten har fått fnatt i den med. Min gamla Amerigosadel ska på service (den ska väl förhoppningsvis ge lite pengar tillbaka om/när man får sålt den)
Och Ezther (den krånglande bilen) sjunger nog på sista versen, kommer bli en liiiten bil som får ersätta den pampiga damen som kämpat som en draghäst i många år. Hon är uppe i 35 000 mil nu, och det är inte mycket vi lagt ut på henne genom åren. Jo, en sak, bensinpengar, hon är djävligt dyr med drickat den gamla damen.

Halloween.... en högtid som jag kategoriskt vägrar acceptera, det är en inlånad högtid. Vi har väl för sjutton massa egna konstiga högtider ändå, utan att vi ska behöva dra hit ännu fler???
Barn som är ute och tigger och hotar med "bus" om dom inte får något? Komma här och hota....
Köpmännen skor sig dock på denna högtid, genom att sälja spindlar, pumpor, kvastar och fan och hans mormor. Ja nått positivt blir det ju då... *Pengar till statskassan*
Sorry kids, men här finns inget godis. Finns inga sötsaker i det här huset. (om inte strösocker räknas) får väl kasta det i huvudet på dom om dom skulle våga gå genom skogen hit *ler snett*

Sonen fyller snart år och vi har lyckats överföra "tjusningen" *ironi* med att fira högtider, med resultat att när jag påminde honom om att han snart fyller år, så suckade han tungt (och muttrade nån ohörbar ramsa...)

Ett passande dagens ord: Har man det, så saknar man det inte.

/Lola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar