Translate

måndag 21 oktober 2013

Den som väntar...


..på något gott, väntar aldrig för länge.
Sadeln är på väg *Jiippiii* , borde komma idag då den ska ha skickats i torsdags...
Nu har jag ju inte varit utan eller haft problem med nuvarande sadel, så väntan har inte varit hysteriskt jobbig.
Nu kommer bara det "roliga"att "rida in den", lååångtråkigt. Ja, vi får hoppas att även denna sadeln sköter sig och inte är alltför bråkig.
Vill ha nya stigbyglar till den. Dessa står på önskelistan just nu. Lite dyra....men det blir nästa "måste ha" inköp, det kan jag nästan svära på. Eller varför bara säga nästan, svär gör jag ju som en borstbindare. (varför dom nu har anledning att svära?) Och handlar gör jag ju jämt.
man kan vrida ovandelen så att stigbygeln ligger i rätt läge.


Städdag på klubben i helgen, ungefär samma på plats som vanligt.... Själv kände jag mig lite tvungen att vara på plats eftersom klubbstugan skulle röjas ut och allt skulle flyttas till nya ridhuset, mitt kontor skulle flyttats till ett vilorum? (låter väl bra, för det är väl det jag gör på jobbet, vilar..)
Men jag ville inte att det skulle bli mer oreda på "mitt" kontor. Så därför stod jag som en vakthund och morrade i dörröppningen *rör min dator och jag dödar...*
Det hjälpte!!! *tummen upp* Suckande så insågs det att det är nog lugnast om "hon/jag" får vara kvar, svårt att få skator att ändra på sig. Så klubbstugan förblir kontor, även om vi kommer få byta rum ett tag under renoveringen. Det kan jag gå med på. Helt omöjlig är jag inte, bara nästan.

I dag så är det Elvispen som skall "knäckas", tror det kommer gå bra. Första gången var hon rätt arg på kiropraktorn, #Du rör inte mig!!!
Fast efter ett par behandlingar så verkade 10-öringen trilla ner, och hon insåg att det blev bra efteråt. Så jag förväntar mig att hon står som en peng i dag.

Tankehopp:
Måste man alltid ha samma åsikter? I bland verkar det så, om man inte håller med/tycker lika så är man idiot.
Om "kompisen" blir osams med någon, så förväntas det att även "jag/du" också måste tycka samma sak. Varför då? Lär mig aldrig det där spelet.
Så länge jag inte drabbats så varför ska jag välja sida? Gör inte, och kommer aldrig att göra.
Folk får göra upp utan att blanda in mig. *punkt*

Dagens ord: Jag har aldrig i mitt liv lärt mig något av någon som höll med mig.

/Lola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar