Translate

torsdag 24 oktober 2013

Mindre kul...

...Att betala räkningar, fakturan på sadeln kom idag....
Ja, ja smakar det så kostar det, det är bara att acceptera. Sedan fanns det ytterligare några räkningar, fan, var kommer dom ifrån *SURAR*
Schabraket som jag hoppades bli "sponsrad" med kunde jag inte hitta i lådan *drömma kan man ju alltid...*.

Fast det slår väl inte mina egna blingade schabrak, för vad ska en skata ha, om inte saker som blänker.

Och för er som undrar över Lillskata så har jag tyvärr inget att förtälja. Superkorta visiter där man bara förstår att det är hon för att hon dels svarar på tilltal, men att hon inte flyger i väg direkt.
Djävla Bosse Pedofil som hysteriskt talar om att han har svärmodern från helvetet och att han lämnar henne om hon hälsar på mamma :-(
Fast jag är glad, även om det hade varit roligt om hon stannat kvar hos oss, men vad hade det varit för liv för en liten skata?
Första mötet

Valnötter är en delikatess


Fan, öppna fodertunnan morsan

LiIllskata och ADHD-Killen

På jobbet, "morsan, du skrev fel där, bara så du vet..."



Dagens tanthoppning *big smile* kiropraktorbesök och bettlöst...hade en häst som för första gången i sitt liv (Elvispen är väl typ 12 år!!!) sa till mig när jag tänkte framåt 
"Vänta morsan, nu får vi coola ner oss lite, jag måste backa av här om jag ska få plats i studsserien". 
Vilken känsla <3 Ja jag nöjer mig med lite för att bli glad.

Sedan att A-barnet hade några ADHD-tendenser när vi red för Ingamay för att det blåste halv storm utanför gjorde inte så mycket. För han är en av dom få som vågade gå förbi våra nya speglar i stora ridhuset. Dom som satte upp dom måste jobbat på lustiga huset på Liseberg innan. Höll på att slå ihjäl killen som kom igår (efter våra klagomål) som frågade vad problemet var??? 
Men allvarligt! Tror du vi vill kolla sminket i spegeln eller? (nu tyckte jag inte att han behövde veta att sminket och mascaran också kollas, i varje fall i mitt fall...) 
Vi vill kunna se hästen på avstånd (just nu ser alla hästar ut som elefanter med tändsticksben), men han fattade inte varför vi klagade??? Fan vad trött man kan bli på idioter. Försökte visa honom hur speglarna såg ut i gamla, men tio-öringen trillade tyvärr inte ner, eller så ramlade den ner till golvet för det var fullständigt tomt i skallen....

Lite måste jag få "ynka" mig, verkar som om halsontet börjar om från början, känner mig febrig och har skav i halsen, nu får det fanimej räcka, jag har inte tid med det här. Har flera hästar som behöver nya pjuck!

Tur då att det är veckans bästa jobbdag Torsdag. :-) en (1) lektion, Oj vad ansträngande... 
Teori även för denna gruppen och även för dom så var det "Arbete på töm" som gällde. Kul när teorilektionerna uppskattas, är så tråkigt när dom skolkar från teorin, tror "dom" att dom redan vet och kan allt eller? Tänk om en annan hade det kunnandet... 

Ju mer man lär sig om hästar och ridning, desto mer inser man hur lite man kan. 
Och där fick ni ett extra dagens ord ;-)

För dagen ord kommer här: Den friske har många önskningar. Den sjuke bara en.

/Lola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar