Translate

tisdag 15 oktober 2013

Konsten att hålla käft...


Ja, att det ska vara så djävla svårt. Har för ovanlighetens skull inte trampat i klaveret och låtit en groda hoppa ur munnen (vad jag vet).
Utan här är det bara att (försöka) vila den såriga halsen....
Går ju jättebra...eller inte.
Lektionerna förra veckan, och helgens processdag med klubben och SISU.....
Satt tyst som en mus hela dagen. *Jag ljuga????* Fnyser, skulle väl jag aldrig göra. *Himlar med ögonen*

Processdagen med SISU, ja....mycket som kom upp till ytan, och som också behövde ventileras.
Kommunikation, var ett ord som dök upp många gånger. Att nå ut, nå fram. Hur gör man det bäst, och hur förhindrar vi att samma sak upprepar sig? (att information och liknande når ut, och inte stannar nån stans på vägen)
Men trots att vi inte kom så långt som var tanken så tror jag att vi först nu kan gå vidare och börja "byggandet" av föreningen.
Om "folk" (föreningar) visste vilken nytta man kan ha av SISU, tänk vad många år vi var ovetande.
Dom hjälper ju inte bara föreningar med kurser och liknande, att hjälpa till och strukturera upp en förening är dom också bra på *tummen upp*
Påminner också dom medlemmar/aktiva som mot förmodan läser här att glöm inte att fylla i era listor....
Har ni väl aldrig hört förut?

Ridningen....ja det går trögt, eller rättare sagt på sparlåga. Det var ju det där med att inte anstränga sig.
A-Barnet har fått tillbaka sin energi och är full av bus, men håller sig på mattan. Fast ADHD kommer han att ha livet ut, han/jag har bara lärt oss hur vi ska hantera det på bästa sätt.
Elvira väntar på kiropraktorn, men skall väl få gå ett tanthopparpass (om undertecknad orkar) på torsdag.
Annars så väntar vi/jag/ADHD-Killen på kommande sadel. Den vi har funkar på båda, även om Elvispen "tryckt" ut den så den passar henne. (Får padda när Sassenasse har den).
Sadlar.... *sadelljungeln* Ja, det är konstigt hur olika det kan bli. Jag är skitnöjd med min sadel vad det gäller passform, service, ja allt helt enkelt. Och har svårt att tro att jag skulle vara mindre nöjd med kommande sadel. (den har jag ju redan ridit i) medans kompisen inte fått ordning på någon av sina nya sadlar.
Ja, ibland ska väl jag få ha lite flyt.... hoppas att min lilla förfrågan om att få med en schabrak inte gått obemärkt förbi. Då är ju flytet ännu bättre. *gratis reklam från nöjd kund är inte att förakta*

Att man orkar trots att jag är jätteynklig...ja det måste ju bero på den helt otroliga höst (och vår, sommar)
vi har haft. Nä nu börjar skrivandet förmåga avta....lite bilder i stället.

Gissa eken?

Bakom stallet....(Bosgården)



Gissa vem?

Jo, Elviras mamma. Samma temperament verkar dom ha vad jag förstått *MYCKET*

Gissa rasen???


Ja, gör det. För jag vill veta. Hur söta som helst ju.

Dagens ord måste jag ju ha: Ett vänligt ord kan hålla en varm hela vintern.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar