Translate

lördag 12 oktober 2013

*Krax- krax*


*krax kra krax...

Ja, nu är jag inte bara en skata. (Ser ut som en gör jag ju med sedan innan).... utan nu låter jag som en också.
Min ljuva????stämma låter som en kille  i puberteten... från kraxande bas till skärande falsett.
Det var inte lätt att hålla lektioner i går (och förrgår). Till på köpet var vi i stora ridhuset eftersom det lilla djupharvades. Tror dom flesta uppskattade att jag inte hördes alltför bra.
I handikappsgruppen blev jag utskrattad varje gång jag öppnade munnen, "Lola, nu har du druckit för mycket whisky och vin, du måste äta bättre mat. Inte bra att äta revben. Du ser ju hur det blir"....

Sedan kunde man ju nästan räkna ut att bara för att jag INTE skulle ropa så mycket så var det en dag där eleverna var lite snurriga, så jag fick ropa samma instruktioner ett antal gånger...*typ 10*
Min nya röststyrda telefon sket högaktningsfullt vad jag bad den att göra, "next"..."next"...."NEXT, För helvete byt låt då"
Telefonen svarade med fullständig tystnad och ignorans :-(  *surar*

I dag är det SISU-träff i Borås. Kommer sitta tyst som en mus hela tiden...*eller hur?*

Veckan Ingamay träning....Ja, det är helt klart att Elvispen behöver en rejäl genomgång av kiropraktorn.
Gud va hon sitter fast!!! Ja nått hände förra hoppningen (den med den lösa skon). Som att baxa runt ett kylskåp, ett amerikanskt sådant...
Denna veckan var det ingen Tanhoppning och det var kanske tur, man ska ju inte anstränga sig allt för mycket när man har ett virus i kroppen.
ADHD-Killen har haft några dagars vila, så han var full av energi (och bus) när han joggades igår.
Han blir starkare och starkare i traven, känns som om han har fjädrar under hovarna ibland, så gungar det inunder en.
Är INTE överens med min tränare som glatt säger "Det är MYCKET lättare att sitta ner på dom när ryggen jobbar* Jag blånekar, vet att jag har några med mig i varjefall....

Nä, nu vill hästarna ut innan jag beger mig vidare till världsmetropolen Borås...

Dagens ord får bli: Fyll inte livet med år utan åren med liv.


/Lola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar