Translate

måndag 4 augusti 2014

How many likes?


Ja, det där du klickar gilla på. Vad är det som gör att du klickar på en sak men inte en annan?
Pratar naturligtvis om facebookinlägg om nu någon inte hängde med.
Var hos sonen igår (alldeles för sällan man tar sig dit, skärpning) och vi kom in på det där med gillatryckningar. Och han förundrades lite över vad som gillades i min logg :-)
Kan själv undra hur min bild på en stekpanna med grönsakswok i kunde dra till sig över 50 gilla markeringar, men när man (i mina egna ögon i varjefall) gör ett lite djupare/filosofiskt inlägg då kanske det är 5 st.
....Tänker till lite, det kanske inte var så jädrans  filosofiskt som jag trodde....

Ibland undrar jag om en del faktiskt läser vad som skrivits, för att trycka på gillaknappen när statusuppdateringen kanske är "I dag dog min morfar :-( "
Gillar man det då???  Att morfar dog? Eller betyder gillatryckningen mer att "jag har läst vad du skrivit" utan ett egentligen betyda just gilla? Varför ska jag fundera på nått så jädrans löjligt?

När klickar jag på gillaknappen då? Ja, när jag tänker efter så blir det nog en och annan gillatryckning utan man tänker på innehållet. Varför skulle jag vara bättre än nån annan?
Men oftast är det nog över gulliga bilder, roliga citat eller när nån skriver nåt kul.

Sen missar man ju hälften eftersom Facebook anser sig (tro sig) veta vad jag vill läsa. Att få inläggen i rätt följd är inte något jag vill ha enligt "dom". Inte?? Trodde jag ville det faktiskt. Men jag kanske inte vet mitt eget bästa. Vad vet jag.

Samma sak med Gmail, dom verkar också tycka sig veta vad kontohavaren vill ha i sin mailbox. Och dom vill tydligen inte ha mail från Marks Ridklubb, då det mesta verkar hamna direkt i skräpkorgen. I varjefall fakturor och verifieringar.
Får ta och se om det går att få kontakt med dom på nått sätt. Alltid ska det vara något som strular.
Finns ju mer men det behöver man inte ta nu.

ÅSKA!!! Hörde ni, kände ni? Helvete vad jag hatar att ha hästarna ute när det smäller. Hoppas det håller sig lugnt nu, men nu känns det som det blivit lite svalare och då brukar det inte åska så mycket. Men vilken sommar vi haft alltså, helt otrolig.

Och snart så dressyrlägret, ska bli så kul."Gubbarna" Stefan och Lars ska stå för grillningen, Jonna har lovat att vara köksansvarig. Så att övriga kan ha lite tid att titta på varandra.
En liten ändring på lördagen. Ni rider själva på fm och för Ingamay på em. (om ni nu läser här)
Schema och tider för samtliga aktiviteter kommer i morgon...hade lite mejl att beta av idag. trots att jag haft koll hela sommaren.

Ser fram emot att gå och lägga sig i ett SVALT sovrum. Zzzzzzzzzzzz

Dagens ord: När man är ute på djupt vatten ska man stänga mun.

/Lola



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar