Translate

tisdag 19 augusti 2014

Och där small bomben....


Nu är det hela i offentlighetens ljus. Vad är offentligt? Det står i dagens BT om ni är nyfikna. Lite får ni allt leta. Oerhört tragisk är hela historien. Så många som drabbas på olika sätt. Och om man tycker det pratas, är det så konstigt? Vad tänkte h*n på egentligen?
Själv känner man sig helt tom just nu. Fast inget ont som inte har nått gott med sig.
Efter mötet så kändes det som om vi kanske kan få en nystart. Så mycket idéer och engagemang bland alla medlemmar. Nu ska bara alla tåtar samlas ihop....

Vädret...Vad hände där? Helt plötsligt så är det iskallt och höst. En annan hade ju hoppats på en lika fin höst som förra året. Fast ska det hålla på så här så får dom komma hem snart. Täcke på har dom i varjefall.
Och innan ni som är "naturister" tycker något. Så vill jag säga att mina hästar skulle klara sig utmärkt utan täcke OM jag inte regelbundet duschat dom (så deras fett i pälsen som hjälper till att skydda försvunnit)
Därför täcke på, vill inte sitta på en häst med kall stel muskulatur och kräva att den ska "prestera", lunk ut i skogen är en annan sak.

Läste en "studie" där det stog att hästar inte fryser....skakningarna och den krumma ryggen var "bara" ett sätt att få upp värmen.Nähä?  Tänk det visste jag innan,men att man inte frös när man gjorde så, det var nått nytt.
Med andra ord nästa gång jag skakar av köld (jobbar man vintertid i ett ridhus så händer det ibland) så får jag tänka på den studien att jag (och hästarna inte alls fryser...) Det är bara skakningar *smirk/ler snett*

I dag... ska föröka flexa ut lite, men vet hur det kommer bli, ska bara.... Men börjar dagen med grannens tappsko i varjefall.

Nu är gubben på väg hem äntligen. Som vanligt så har han en lååång lista på saker som bara MÅSTE göras.

Blir nog kvällsridning idag. va ju det där med att ändra rutinerna. Nu kom ju ordet ju igen....

Dagens ord: Hälften av de misstag vi begår orsakas av att vi känner när vi borde tänka och tänker när vi borde känna.

/Lola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar