Translate

söndag 10 augusti 2014

Att måla in sig i ett hörn....


Ja, det är inte så bra. Att hela tiden göra en situationen värre och värre. Varför frågar man sig.
Varför inte bara säga: Jag gjorde fel? Fast å andra sidan så är det nog redan försent att försöka göra rätt.
Att smutskasta andra gör definitivt inte saken bättre, man blir liiite sur då faktiskt. I varjefall jag.
Alla har vi dåliga egenheter och en av mina är att jag kan vara väldigt långsint. (obstinat, gåpåig, "vet bäst" är ytterligare några..Jag känner mig själv)
Folk pratar med varandra så saker som sägs eller skrivs kommer ju ofta fram om man säger så.
Och sanningen kommer alltid fram till slut... förr eller senare....

Helgens läger snart slut, bara en lång skrittrunda så hästarna får sträcka på sig. Jag tror dom flesta var nöjda med gårdagen och med gästtränaren. Som glädjande stannade kvar och åt med oss på kvällen.

Har ju varit fullt hus på klubben i helgen, fjäderfäutställning... Att det är så mycket människor som har det som intresse. FULLT med folk (och fjäderfä). Dom kommer vi troligen få hit som ett årligt inslag då dom tyckte det var ett toppenställe att vara på.
Hästarna tog det bra, vi trodde nog det skulle vara lite fnorkande, men inte. Fast ADHD-Killen var ju å andra sidan inte där....
Kan se honom framför mig...*ryser*
Han och Elvispen fick ju lite ledigt nu under lägret. Får dra igång i veckan som kommer.

Vecka 34 kör dom vanliga träningarna igång. Har ju tränat regelbundet under sommaren så igång är ju hästarna., hoppas Sassenasses "coolhet" ska hålla i sig.

Lyckats få läkartid hos ortopeden (han som opererade mig) ska väl diskutera skruvarnas vara eller icke vara. Han kommer inte tro jag är klok när jag säger att värken kommer när jag har lågprisridbyxor på mig.

Nu dags att dra iväg....Blir hämtad. Vart ju lite vin igår.

Dagens ord:
Utnyttja de talanger du har. Skogen skulle vara mycket tyst om bara de bästa sångarna sjöng.

/Lola




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar