Translate

måndag 11 augusti 2014

Vilken dag...


..lång sådan har det varit....
Alla jobbar vi ideellt på olika sätt, själv satt jag och två till en hel dag i ett konferensrum och "bråkade" med datorer och tröga program. För att lära oss det nya sättet att redovisa statliga Lok-stöd.
Med 3 stycken så borde väl vår samlade kunskap/inlärning från dagen kunna göra att vi klarar det på egen hand fortsättningsvis. Eller??? Just nu så är man mest tom i skallen...
Tänk om man skulle gjort detta själv...*biter på naglarna*
SISU är bra till mycket. Insåg att klubben på samma vecka "utnyttjat" dom i 3 helt olika situationer.
Resurs (hjälp med kurskostnad) till dressyrhelgen, juridisk hjälp/rådgivning och dagens Lokstödskurs.
Dom är allt bra att ha *tummen upp*. Som motprestation kommer dom där listorna ni ser på klubben vid alla aktiviteter. (Så glöm inte fylla i ditt namn.) Där klubben närvaroredovisar alla aktiviteter, även som ridande elev så är man med i en Sisu-grupp, men det kanske man inte är medveten om. Vi försöker nå ut med info i varje fall. *Tänker högt, kanske info i ett medlemsmejl...*
Hoppas också vi har resurser så vi kanske kan skicka några unga tjejer (var är killarna?) på ULK-kurs (ungdomsledarkurs) inom kort.

Första riktiga jobbveckan. Nu kommer vardagen igen, med mer fasta rutiner. På gott och ont.
Lite deppigt då Helen fått jobb. Missförstå mig inte nu, jag är jätteglad att hon direkt efter sin examen fick jobb. Men våra förmiddagsträffar med häst blir lite svårt att fortsätta med.
Får ändra om lite rutiner så det blir kvällsridning istället. Får se det positivt, Sasse behöver jobba med skuggor.... Han är ju den tron att skuggan på väggen som rör sig är en tiger på jakt....

Sjukt kul helg har det varit ivarjefall. Upprepar mig, jag vet. Men positiva saker är värt att upprepas.
Skrattat så man fått ont i magen. Och ätit så man fått ont i magen..Och ryttarna har förhoppningsvis träningsvärk i magen (ont)

JU...är ett ord jag märkt att jag använder väldigt mycket. Fattar inte varför man inte ser det förrän efteråt?
Ni vet då jag läser mina egna inlägg och undrar vad det står.... Minne som en guldfisk var det JU....

Nu så ett dagens ord: Man kan inte mena vad man säjer om man inte säjer vad man menar.

/Lola


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar